فیلم کوتاه مهاجر (The Settler) به کارگردانی زهرا میرزایی تا کنون در ۱۴ جشنواره مختلف در کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، کانادا، برزیل، روسیه، ترکیه، ایتالیا، ونزوئلا، و هند به نمایش در آمده و در برخی از جشنواره ها نامزد شده و جایزه کارگردانی نیز دریافت کرده است.
به گزارش سینماسینما، «مهاجر» که به زبان انگلیسی و اسپانیایی ساخته شده است با همکاری ترکیبی از عوامل ایرانی و آمریکایی مقابل دوربین قرارگرفته است. این فیلم داستان مردی لاتین تبار به نام خوان را دنبال میکند که خانواده خود را رها کرده و به امید زندگی بهتر به ایالات متحده مهاجرت کرده است. در حالی که او سخت کار میکند و هدفش ساختن آیندهاش است، با مبارزات اجتماعی و عاطفی روبرو می شود.
این فیلم تاکنون نامزد جایزه بهترین فیلم کوتاه در جشنواره گریفیکس کانادا، نامزد جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره بین المللی برزیل، نامزد جایزه بهترین فیلم درام کوتاه جشنواره بین المللی الترنتیو کانادا شده و همچنین جایزه کارگردانی در بخش کوتاه جشنواره بین المللی بردرم ترکیه و لوح افتخار جشنواره بین المللی سیلان لس آنجالس در آمریکا را دریافت کرده است.
این فیلم همچنین برای نمایش در جشنوارههایی همچون کلارا هند، هیلتاپ در آمریکا، تگزاس، ۵ قاره ونزوئلا، مسکو در روسیه (در بخش فینال فیلم کوتاه)، امی کورتی ایتالیا، لیفت اف انگلستان و پونه در هند انتخاب شده است.
ادوین روآ، مارسلا فرلیتو، کامیلو لینارس، رودین رویز، خوزه لوپز، برایانا پرز، جورج پرز، حضور ویژه توسط: جیمز پی مگنر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی کردهاند.
فهرست کامل عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: زهرا میرزایی، تهیه کننده: سینا بهمنش، مدیر فیلمبرداری: اس. کورلئونه، ضبط صدا: لویی مک کینلی، گریمور: اریکا علی، طراح صحنه و لباس: زهرا میرزایی، تدوین: علیرضا معصومی، آهنگساز : آرش مافی.
«مهاجر» اولین فیلم زهرا میرزایی در مقام نویسنده و کارگردان محسوب میشود و به صورت مستقل ساخته شده که موفق به حضور جهانی در جشنوارههای مختلف شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





