مستند بلند «اِکسُدوس» ساخته بهمن کیارستمی در جشنواره حقوق بشر تایوان به نمایش گذاشته میشود.
به گزارش سینماسینما، در چهارمین دوره جشنواره بینالمللی حقوق بشر تایوان که در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ توسط موزه ملی حقوق بشر این کشور برگزار خواهد شد، مستند «اِکسُدوس» به کارگردانی و تهیهکنندگی بهمن کیارستمی به نمایش گذاشته میشود.
در این رویداد موضوعی، فیلمهایی از کشورهای ایران، هنگکنگ، اتریش، فرانسه، تایوان، دانمارک، گواتمالا، آلمان و کامبوج حضور دارند.
در این دورهی جشنواره حقوق بشر تایوان، جلسه پرسش و پاسخ با فیلمسازان بخاطر شیوع بیماری کرونا بصورت غیرحضوری و با مصاحبههای ویدئویی انجام خواهد گرفت.
موضوع «اِکسُدوس» دربارهی مرکز بازگشت مهاجران افغانستانی است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور گردانده میشود. این مرکز مسئولیت ثبتنام و اعزام مهاجران افغانستانی که بصورت غیرقانونی وارد ایران شدهاند را برعهده دارد…
این فیلم تاکنون برندهی «جایزه بزرگ» بخش مسابقه بینالملل دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت، «جایزه تعالی» بخش «جریانهای نو آسیا» شانزدهمین جشنواره «یاماگاتا» ژاپن و «جایزه ویژه» هیات داوران سیاُمین جشنواره فیلم «نیواورلئان» آمریکا شده و در جشنواره معتبر «هاتداکس» کانادا نیز به نمایش درآمده است.
عوامل تولید «اِکسُدوس» عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان، تدوینگر و تهیهکننده: بهمن کیارستمی، فیلمبردار: داود ملکی، صدابردار: علی علوی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: کامبیز صفاری
پخش بینالمللی مستند «اِکسُدوس» برعهدهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مستند مرکز گسترش در اکران نوروزی یک پلتفرم/ از کیارستمی تا رزاقکریمی
- نمایش مستند بهمن کیارستمی درباره «طعم گیلاس»
- عشقئزاز/ بحثی پیرامون «جای خالی» و رانهی دوربینی/ به بهانهی انتشار مجدد فیلم «زالو»
- برشهای کوتاه/ بخشهایی از فیلم «کیارستمی مشغول کار است»
- «جایی برای فرشتهها نیست» و «اکسدوس» راهی پاریس میشوند
- معرفی داوران جشنواره بینالمللی فیلم زمین / آغاز جشنواره از امروز
- پایین اومدیم دوغ بود، قصه ما دروغ بود/ نگاهی به مستند «پروانه»
- توضیحات بهمن کیارستمی درباره حواشی انتشار کتاب «من خانهم»/ با برادرم اختلاف فرهنگی داریم
- گزارش نشست خبری هفدهمین نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر
- بهمن کیارستمی از مستند پروانه می گوید/ اعتمادی فقط یک نقاش نیست؛ چهار سال طول کشید تا اجازه داد از او فیلم بسازم!
- «اسحاقی» و «کیارستمی» برنده دو جایزه از جشنواره «یاماگاتا» ژاپن شدند
- هفته فیلمهاى مستند جنگ ایران و عراق در رم برگزار میشود
- درخواست بهمن کیارستمی برای دریافت پرونده پزشکی پدرش، قانونی است؟
- واکنش بهمن کیارستمی به حرفهای جدید پزشک پدرش/ راستی آزمایی گفتههای احمد میر
- نگاهی دیگر به نتیجه پرونده پزشکی عباس کیارستمی/ چرا پرونده پزشکی عباس کیارستمی فراموش شد؟!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





