برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «دلبند» اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش سینماسینما، مستند «دلبند» از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور یاسر طالبی کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلمها و نیما عباسپور منتقد مهمان مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
این فیلم قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای ۸۳ ساله به نام فیروزه را روایت میکند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوههای البرز دارد.
«دلبند» طی سه ماه اخیر، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، جایزه بهترین فیلم مستند نیمهبلند به انتخاب تماشاگران جشنواره مستند هاتداکس کانادا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانشآموزان جشنواره فیلم مستند «سولهلونا» سیسیل ایتالیا را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند بخش مسابقه جشنواره فیلمهای تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردمشناسی «پارنو» استونی شده بود.
این فیلم پیشتر در بخش مسابقه بینالملل جشنواره «ایدفا» هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema جشنواره فیلم برلین، بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره «ماموتلیکس» آمریکا به نمایش درآمده بود و در جشنواره «بیگاسکای» آمریکا نیز فینالیست بخش Feature Competition شده بود.
«دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بینالمللی فیلم را نیز به عهده دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- یک جایزه دیگر برای «تنها نخواهم ماند»
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- جشنواره سینما حقیقت؛ اثرگذاری اجتماعی و آگاهیبخشی
- رضا تیموری: سهم فیلمبردار در فیلمهای مستند بسیار بیشتر از سینمای داستانیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





