دو فیلم بلند و دو فیلم کوتاه ایرانی در پنجاه و سومین جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو در آمریکا به روی پرده میرود.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره سینمایی که از تاریخ ۲۰ مهر آغاز شده و تا ۴ آبان ماه ادامه دارد در بخش مسابقه اصلی با نمایش فیلم «لِرد» به کارگردانی محمد رسولاُف همراه خواهد بود.
این فیلم، اولین نمایش جهانی خود را در هفتادمین جشنواره بینالمللی فیلم کن تجربه کرد و در نهایت جایزه بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد،
فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند نیز در بخش مسابقه کارگردانهای جدید پنجاه و سومین جشنواره فیلم شیکاگو به روی پرده خواهد رفت. این فیلم پیش از این و در بخش افقهای جشنواره ونیز جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده) را کسب کرده بود.
همچنین دو فیلم کوتاه «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک برنده جایزه دوم بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره بینالمللی فیلم کن و «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری نیز نمایندگان سینمای ایران در بخش فیلمهای کوتاه جشنواره شیکاگو هستند.
فیلم کوتاه «روتوش» با کسب جایزه از جشنوارههای ترایبکا، پالم اسپرینگز و کراکوف شرایط حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار ۲۰۱۸ را کسب کرده است.
پنجاهوسومین جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو از تاریخ ۱۲ تا ۲۶ اکتبر (۲۰ مهر تا ۴ آبان) در آمریکا برپاست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





