محسن کوهکن، نماینده مجلس در واکنش به درخواستها برای لغو اکران «خانه پدری» گفت: «مخالف انتقاد نیستیم و هر فردی به عنوان شهروند در حد انتقاد حق دارد نظر هم بدهد اما اینکه فردی ورود کند و بگوید اجازه نمیدهد، فیلم پخش شود، را تایید نمیکنیم.»
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری در حالی پس از ۱۰ سال، امروز روی پرده سینماها رفت، که عدهای نسبت به اکران آن انتقاد دارند و خواستار توقیفش شدهاند.
محسن کوهکن، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس و نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: «نظر افراد محترم است اما اینکه فردی بخواهد جلوی اکران فیلمی که به صورت قانونی مجوز گرفته است، بایستد و نگذارد فیلم اکران شود را تایید نمیکنیم. تا فیلمی به صورت کامل دیده نشود، نمیتوان درباره آن اظهارنظر صریح کرد. لذا لازمه قضاوت درباره فیلم این است که آن را با دقت دید، من هنوز فیلم خانه پدری را ندیدم و نمیتوانم درباره آن اظهارنظر دقیق داشته باشم.»
او تاکید کرد: «آنچه مسلم است این است که اگر فردی بگوید، در جامعه آزادی نیست، این خود تایید کننده این است که اتفاقا در جامعه آزادی هست. حرفی که پیش از انقلاب میتوانست برای فرد دردسرساز باشد. اینکه بگوییم فیلمی مخالف نظر ماست، باید تعریف شود که منظور از ما چه کسی است. اینکه بگویم به طور مثال این فیلم مخالف نظر من نماینده است پس نباید اکران شود، ابدا حرف صحیحی نیست، نباید به آن توجه کرد. ما در جامعه چارچوبهایی داریم که فیلمهای ساخته شده، نباید با این چارچوبها در تضاد باشد.»
کوهکن ادامه داد: «اگر به فیلمی مجوز داده نشود و فیلم پخش شود، این خلاف قانون است اما اگر فیلمی براساس آییننامه مربوطه مجوز گرفته است اکران آن اصلا خلاف قانون نیست، خلاف قانون نبودن هم نشانه این نیست که فردی نباید به آن انتقاد داشته باشد و نسبت به آن اظهار نظر نکند. اینکه فیلم قانونی هم اشکال و نقطه ضعف نداشته باشد، امری نشدنی است. بستگی دارد که هر فرد با چه دیدگاهی بخواهد فیلم را ببیند. نفس این نقطه نظرات، داشتن روح آزادی در جامعه را نشان میدهد.»
نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: «ما مخالف انتقاد نیستیم و هر فردی به عنوان شهروند در حد انتقاد حق دارد نظر هم بدهد اما اگر فردی ورود کند و بگوید اجازه نمیدهد، فیلم پخش شود، ما ابدا آن را تایید نمیکنیم. نظر هر فردی برای ما محترم است، یکی میتواند تایید کند و دیگری رد کند. حق استفاده از آزادی را باید کاملا متواضعانه دید، چه برای رد و چه برای تایید.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





