اسامی ۹ فیلمی که شانس کسب جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دارند، از سوی آکادمی اسکار اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، آکادمی اسکار لیست کوتاه فیلمهای غیرانگلیسی زبان را برای جایزه اسکار ۲۰۱۹ اعلام کرد و بر این اساس ۹ فیلم نهایی نامزد این جایزه معرفی شدند.
اسامی فیلم های انتخاب شده عبارتند از فیلمهای «ایکا» ساخته سرگی دورس تسروی از قزاقستان (این فیم در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را بدست آورده بود.)، «پرنگان مهاجر» ساخته سیروگرا و کریستینا کالگو از کشور کلمبیا (این فیلم در بخش ۱۵ روز جشنواره کن ۲۰۱۸ شرکت کرده بود.)، «مقصر» ساخته گوستاو مولر از کشور دانمارک (این فیلم در جشنواره بون فرانسه خوش درخشیده بود، تمامی بار این فیلم بردوش یک هنرپیشه مرد است.)، «هرگز رو بر نگردان ساخته فلوریان هنکل از آلمان (این فیلم در مسابقه جشنواره ونیز خوش درخشید.)، «دزدان فروشگاه» از ژاپن برنده نخل طلا ساخته کوریدا، «کفرناحوم» از لبنان ساخته نادین لاباکی (این فیلم در مسابقه جشنواره کن حضور داشت و جایزه ویژه داوران را برد.)، «جنگ سرد» از لهستان که در جشنواره کن جایزه بهترین کارگردانی را گرفت و چهار جایزه از آکادمی فیلم اروپا نیز بدست آورد، «سوختن» از کره جنوبی ساخته لی شانگ دونگ که در بخش مسابقه کن بود و سرانجام «روما» ساخته الفونسو کوارون از مکزیک.
اکنون گمانهزنیها برای برنده شدن «روما» زیاد به گوش میرسد. این فیلم برنده شیر طلای جشنواره ونیز شده بود و همه منتقدین را در این جشنواره و بعد از آن افسون کرده بود.
نودویکمین دور مراسم اسکار یکشنبه ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ درلس آنجلس برپا میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





