یک پخش کننده درباره تاثیر نیمبها شدن بلیت سینما در روزهای شنبه، گفت: همانطور که ثابت شده اکران نیمبهای بلیت در روزهای سهشنبه بر روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است، این شنبه نیز همان اتفاق افتاد اما با توجه به نزدیک بودن شنبه به روزهای پایانی هفته، شاهد کاهش فروش در پنجشنبه و جمعه هم بودیم.
به گزارش سینماسینما، حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان درباره طرح نیم بها شدن بلیت سینماها در روزهای شنبه و تاثیر آن بر میزان فروش فیلمها و همچنین جذب مخاطب بیان کرد: روز گذشته به عنوان اولین روز اجرا این طرح، شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و با مقایسهای اجمالی با شنبه هفته گذشته، فروش بالاتری داشتیم.
او ادامه داد: همانطور که ثابت شده بود اکران نیم بهای بلیتها در روزهای سه شنبه بر روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است، این شنبه نیز با وجود آنکه هنوز تغییر قیمت بین مردم جا نیفته و برخی از آن اطلاعی ندارند، همان نتیجه را به ما داد و البته این تغییر بر روی فروش فیلمهای خانوادگی بیشتر محسوس بود. به طور مثال اگر فروش فیلمی در یک روز عادی ۵۰ میلیون تومان است در روزی که بلیت نیمبها است چند برابر میشود و به ۱۵۰ میلیون تومان هم میرسد. بنابراین به مرور زمان این طرح میتواند تاثیر خوبی را بر روی چرخه سینمایی کشور بگذارد.
اسماعیلی که اکنون پخش دو فیلم «آهوی پیشونی سفید۲» و «لازانیا» را برعهده دارد، اضافه کرد: نکتهای که در طرح نیمبها کردن بلیت سینماها برای روزهای شنبه وجود دارد این است که به دلیل آنکه نیمبها شدن روز شنبه به روزهای پایانی هفته نزدیک است، میتواند بر روی فروش این دو روز (پنج شنبه و جمعه) تاثیر بگذارد و باعث کاهش مخاطب شود. زیرا به طور مثال اگر کسی بخواهد فیلمی که به تازگی روی پرده رفته را ببیند، تماشای آن را به جای روزهای پایانی هفته به شنبه موکول میکند تا بهای کمتری هم برای بلیت آن پرداخت کند.
این تهیه کننده با تاکید بر اینکه “محتوای یک اثر تاثیرگذاری بیشتری بر جذب مخاطب میگذارد”، بیان کرد: ما شاهد هستیم که مساله قیمت بلیت تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان نمیگذارد بلکه نکته اصلی میزان جذابیت و محتوای داستانی فیلمها است که باعث بالا رفتن تعداد مخاطب یا فروش آن اثر میشود و با توجه به تجربهای که در این سالها به دست آوردهایم اگر فیلمی خوش ساخت نباشد، در روزهای نیمبها هم مخاطب نخواهد داشت.
اسماعیلی در پایان گفت: ما اگر بتوانیم به تعداد تماشاچیان بیافزاییم، موفق شدهایم؛ زیرا هر سال که قیمتها بالا میرود، خود به خود بر میزان فروش تاثیر میگذارد بنابر این شاید با اجرای طرح نیمبهای بلیت در دو روز هفته، بتوانیم طیفی از جامعه که تعدادشان هم کم نیست را به سینما جذب کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که همه بتوانند با هر سطح درآمدی دیدن فیلم در سینما را در سبد کالاهای فرهنگی خانوار خود قرار دهند.
با توجه به تصمیم جدید شورای عالی اکران، به دلیل استقبال مردم از بلیتهای نیمبها در روزهای سهشنبه، از این پس سینماها روزهای شنبه هم بلیت نیم بها ارایه خواهند کرد و به این ترتیب، این طرح برای اولین بار از روز شنبه ۲۸ مهر ماه در سینماها سطح شهر تهران اجرا شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- خبری از اکران جدید نیست/ سینماگران رغبت ندارند، سازمان سینمایی راه حل
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- بلیت سینما با قیمت شناور ارزان شد
- قیمت بلیت سینماهای حوزه هنری شناور میشود/ اجرای طرح با«هناس»
- بررسی آمار فروش فیلمها؛ آیا بلیت نیم بها گیشه سینما را نجات میدهد؟
- همزمان با ولادت امام رضا(ع)؛ بلیت فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» فردا در سراسر کشور نیم بها است
- بالاخره تعداد مخاطبان فیلمهای نوروزی به یک میلیون نفر رسید
- بلیت سینما در روزهای ماه رمضان نیم بها شد
- «کشتارگاه»، «تیغ و ترمه» و «بهت» به زودی وارد شبکه نمایش خانگی میشوند/ آمار فروش اکران آنلاین
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه با هم هستیم» سبقت گرفت/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
آخرین ها
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد
- عرضه یک فیلم کوتاه با بازی هوتن شکیبا در شبکه نمایش خانگی
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی