ایرادی که بسیاری از مجریان تلویزیون نیز گرفتهاند، انتخاب مجید افشاری است، کسی که سابقه اجرا ندارد و در فضای مجازی مشهور شده!
مجید افشاری یکی از خوش اخلاقترین و بااستعدادترین افرادی است که با اقبال رسانه نیز روبهرو شده و در «خندوانه» درخشیده بود. من به عنوان برنامه ساز موفقیت وی را دیده بودم و فکر میکردم میشود از آن استعداد در میزانسن اجرا نیز استفاده کرد. به خصوص اینکه وی رویکرد و لحن با نشاطی دارد و ما به دنبال آدمی بودیم که این ظرفیت را در کنار پذیرش مخاطب داشته باشد.
ولی حاشیههایی هم داشته مثل اجرای استندآپ درباره پرستاران!
قاطعانه میگویم که مجید افشاری در آن استندآپ اشتباه کرد. این موضوع را در جلسهای که با او داشتم هم گفتم. او هم قبول دارد که اشتباه کرده، البته آن اجرا در یک محیط بسته بوده که فکر میکنم فضای دانشگاهی است و انتشار ویدئوی آن ناشی از اختلافات میان عوامل برنامه سر چگونگی اجرا بوده است.
برسیم به مهمانهای برنامه، ایرج ملکی و برادرزادهاش، چرا آنها را دعوت کردید که بعد عذرخواهی کنید؟
بعد از برنامه ایرج ملکی با دعوت از فواد صفاریان و کوروش سلیمانی به این موضوع پرداختیم. دعوت از ایرج ملکی و میزانسن قرار گرفتن مجید افشاری جلوی مهمانها غلط بود، البته قبل از ما ایرج ملکی در برنامه علی ضیاء هم حضور پیدا کرده بود که در روز ملی سینما پخش شد و کسی نگفت چرا ایرج ملکی را دعوت کردهاند! اگر صرف دعوت کردن را بگیریم، باید آن برنامه هم ایراد گرفت.

اگر قبول دارید که دعوت از ایرج ملکی غلط بوده چرا اصلاً دعوتش کردید؟
من مخالف بودم، اما از پس گروه ایدهپردازی برنامه برنیامدم. به نظرم برنامه تلویزیونی باید با مجلات زرد که برای فروش بیشتر سراغ چهرهها میروند تا با عکس روی جلد آنها امکان فروش دکهای داشته باشند، تفاوت داشته باشد.
تیم ایدهپرداز برنامه چرا اصرار داشت که ایرج ملکی به ایرانیوم بیاید؟
آنها معتقد بودند ایرج ملکی در فضای مجازی شهرت دارد و میتوان از این جهت به موضوع فضای مجازی پرداخت و حتی خود ایرج ملکی باعث میشود که برنامه دیده شود. من هم گفتم برای ایجاد تعادل محمد امین کریم پور هم به برنامه دعوت شود و این چالش با وی شود که نباید صرفاً با کارهایی مثل تولید کلیپ و رقصیدن و چادر سر پسر کردن دنبال جمع کردن فالور بود. با این کار حداقل کسانی که کلیپهای وی را میبینند به این فکر میکنند که نمیتوان از این آدمها الگو بگیرند.
فکر نکنم به نتیجه دلخواه رسیده باشید!
میگویند از قضا سرکنگبین صفرا فزود، داستان ما شده و قضیه برعکس شد، البته این را هم بگویم من سر تدوین حدود نیم ساعت از مصاحبه ایرج ملکی را دور ریختم وگرنه هر کدام از دقایق آن میتوانست ماهها سوژه مردم در فضای مجازی باشد. ما با یک روز فاصله از فیلمبرداری، پخش داریم و وقت چندانی برای بازبینی برنامه نداریم و اگر دوباره آن برنامه ادیت میشد قطعاً چند آیتم را حذف میکردم و در سوئیچ روی مجید افشاری تجدید نظر میکردم که صورتش القای مسخره کردن ندهد.
منبع: روزنامه جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- بازگشت شهاب حسینی به تلویزیون/ «همرفیق»، پروژه جدید حسینی
- مجید افشاری از تجربه خبرنگاری تا اجرایش در «شما و آی فیلم» میگوید
- واقعیت اسنپبایک شدن تهیهکننده سرشناس!
- فیلم/ خانواده «کلاه قرمزی»، دوستان ایرج طهماسب و خاطراتی ماندگار به مناسبت تولد ۶۰ سالگی آقای مجری
- پیشنهاد ایجاد شبکه زنانه در صدا و سیما
- معاون سیما برنامههای نوروز ۹۸ را تشریح کرد/ سه سریال، «خندوانه» و «دورهمی» روی آنتن میروند
- تاک شوی مهران غفوریان با مدل جیمی فالن/ «زیر آسمان شهر۴» چه شد؟
- عکاسی سینما نیروی جوان می خواهد/ آغاز فعالیت تهیه کنندگی
- مجری برنامه جنجالی بابت رفتارش از ایرج ملکی عذرخواهی کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





