تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۷:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196858

فرزانه متین-مجموعه The New Look با عنوان ظاهر جدید ،یکی از تازه ترین سریال های ۲۰۲۴ محصول اپل تی وی پلاس است که به تازه گی فصل اول آن تمام شده است.تاد ای کسلر ،خالق سریال ،آن را نیز برای فصل دوم تمدید کرده است.
ظاهر جدید در رابطه با دنیای مد و فشن است و آنچه در این فیلم به نمایش در می آید رقابت و تقابل بین کوکوشنل و کریستین دیور در زمان جنگ جهانی دوم است.داستان در دورانیست که آلمانی هت،پاریس را به مدت ۴ سال اشغال کرده تا تسلیم اقتدار نازی ها شوند و در این بین تماشاگر با خالق دو برند جهانی شنل و‌دیور آشنا می شود.این سریال در ژانر درام،تاریخی و بیوگرافی است.
از نقاط قوت این سریال ده قسمتی بازی درخشان بن مندلسون در نقش کریستین دیور و‌ ژولیت بینوش در نقش کوکو شنل است.بازی زیر پوستی مندلسون در مقابل بازی برون گرایانه ی بینوش خیره کننده است.همچنین طراحی صحنه و‌دکور در پاریس اشغال شده،حس و حال آن دوران را به خوبی به مخاطب القا می کند.
البته سریال نقاط ضعف اش  بر قوتش می چربد.اپیزودها گاهی بسیار کسل کننده و زمانبر است به طوری که مخاطب پس از پایان هر قسمت علاقه ای ندارد  که قسمت بعدی را تماشا کند.قهرمان واقعی سریال نه کریستین دیور بلکه خواهرش کاترین است که از اعضای جبهه مقاومت آزادی فرانسه بود و بعد از به  اسارت در آمدن به ارودگاه های کار اجباری منتقل شد که کارگردان تا حدی سوژه را فدای پروپاگاندا کرده است.
از سویی با توجه به اسم ظاهر جدید که مجموعه غیر رسمی دیوراست که  برای اولین بار  در پاریس  به نمایش در می آید بیش از شخصیت پردازی به کریستین دیور،روحیات و هنر خلاقانه اش،به زندگی شخصی کوکو‌شنل در زمان جنگ پرداخته است که تماشاگر را با یک‌سردرگمی مواجه می کند  آیا بهدتماشای زندگی شنل نشسته یا اینکه به شکل گیری برند دیور.گویی سایر حواشی ها ارجحیت بر بن مایه سریال دارد شاید هم کارگردان در فصل دوم می خواهد ورق جدیدی رو کند.
از طرفی گفته می شود منتقدان ،از به تصویر کشیدن کوکو‌شنل معترضند هر چند که وی پیش از جنگ خالق برند شنل بود اما معترضان بر این باورند آنچه که در رابطه شنل و نازی ها در سریال به نمایش در آمد بسیار سطحی بوده در حالی که رابطه وی با نازی ها بسیار عمیق تر بوده است.کارگردان البته تا حدودی این تضاد حرفه ای و ایدولوژیک شنل را با دیور در سریال مطرح می کند.
شاید بتوان گفت با معنا و دراماتیک ترین صحنه ی سریال،صحنه ی پایانی قسمت دهم است که کریستین دیور که با مجموعه «ظاهر جدید»،دل طرفداران پاریس را فتح می کند  از سویی ‌همزمان شکست کوکو شنل نشان داده می شود که به جرم همکاری با نازی ها ،دستگیر می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها