
فرزانه متین-مصطفی کیایی با ساخت هفتمین فیلمش به نام مطرب که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم را بر عهده داشته، اثری شلخته و یک فیلم فارسی تمام عیار را این روزها راهی بازار اکران کرده است.فیلمی که تکلیفش با خودش مشخص نیست نه میتوان در ژانر کمدی گنجاند و نه طنز اجتماعی شاید تنها به بتوان گفت یک فیلم فارسی تمام عیار سرشار از لودگی و شوخی های جنسی که بازیگرانش، بدترین بازی های خود را در این فیلم داشتند.
مطرب فیلمی است که فرهنگ موسیقی ایران را به سخره گرفته و از آن بدتر به تبلیغ کشور ترکیه و شهر استانبول و زرق و برق هایش می پردازد که آمال مهاجرت طبقه ی متوسط کشورمان در این روزها شده است.
فیلم روایت کننده داستان زندگی مردی به نام ابراهیم خوش سینه با بازی پرویز پرستویی یک خواننده کوچه بازاری است که در بحبوحهی انقلاب شروع به کار می کند و با آغاز انقلاب فرصتی برای مطرح شدن پیدا نمی کند و راهی زندان می شود.پس از آزادی از زندان همواره در آرزوی خوانندگی می سوزد تا اینکه به همراه دخترش زیبا با بازی الناز شاکردوست به ونوازنده اش راهی استانبول می شود تا در آنجا کنسرت برگزار کند.
کارگردان فیلم خوش ساخت خط ویژه، این بار با فیلم مطرب ترکیبی از داستان های بی چفت و بست و بی وصله را کنار هم چیده از جمله ازدواج و طلاق زیبا، مولودی خوانی زیبا، فرار فواد پسر مطرب به استانبول و پرستار فرزند یک خواننده ترک، پیشنهاد بی شرمانه تهیه کننده آلبوم به خواننده ترک، کیف قاپی صوری و….
محسن کیایی که به واسطه برادرش معروف شد همچنان در همان لول بازیگری خود باقی مانده و ارائه جدیدی از خود نمی دهد، الناز شاکردوست هم ما را یاد رسوایی و حرف زدن لاتی اش می اندازد، مهران احمدی فر هم نقشی خنثی دارد که بود و نبودش در فیلم فرقی نمی کند و اما پرویز پرستویی آژانس شیشه ایی گویا در سال های اخیر ترجیح داده که در فیلم های نازل کمدی بازی کند و به اعتبار خود خدشه وارد کند. اینکه گفته می شود در هالیوود هم رابرت دنیرو، آل پاچینو و… فیلم های کمدی بازی می کنند چرا به پرویز پرستویی انتقاد وارد می کنید قیاس مع الفارق است.
کارگردان بارکد که به تدریج پله های ترقی در سال های اخیر پشت سر هم طی کرده بود با ساخت مطرب، ضعیف ترین و مبتذل ترین فیلم در کارنامهاش را به ثبت رساند .
فیلنامه دم دستی و ضعیف کیایی باعث شد که یک چهارم انتهای فیلم حوصله مخاطب حتی مخاطب عام را سر ببرد.در نهایت باید گفت کیایی ،گیشه را فدای اعتبار و کیفیت آثارش کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش تند پرویز پرستویی به اظهارات مسعود فراستی درباره فیلم «مطرب» + ویدئو
- آمار فروش سینمای ایران در سال ۹۸/ پرفروشترین فیلم سال اعلام شد
- فیلمهای سینمایی در هفته گذشته چقدر فروختند؟
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «جهان با من برقص» تازهنفس و پرفروش
- عرض اندام مکن ای مطرب
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ فروش در چنبره آبگرفتگی شهرها و آلودگی هوای خطرناک
- مشرق: مقلدان معکوس مسعود دهنمکی در سینما چه کسانی هستند؟!/ یادداشت احمد میراحسان
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ تهرانیها بیش از سه و نیم میلیارد خرج سینما کردند
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ افزایش دو میلیاردی فروش
- اکران خصوصی فیلم مطرب / گزارش تصویری
- آخرین آمار فروش فیلمهای در حال اکران/ مطرب پرفروشترین
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ ردپای قطعی اینترنت
- مراسم اکران خصوصی دو فیلم سینمایی لغو شد
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مطرب» و «چشم و گوش بسته» میفروشند!
- برای پرویز پرستویی و به بهانه «مطرب»/ عاشق بازیگری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





