سینماسینما، محمد تقی زاده:
رامبد جوان در جدیدترین تجربه سینمایی اش به سراغ ژانر معمایی و جنایی رفته که بجز یک فیلم در کارنامه بازیگری اش ، تجربه چندانی در این عرصه نداشته است. اینکه هنرمند باید جسور و شجاع باشد ،درست! و اصلا از ویژگی های یک هنرمند (دراینجا فیلمساز) واقعی ، ورود به عرصه های تجربه نشده کارنامه اش و ریسک کردن در گونه هایی که تجربه نکرده است ولی هرچیزی قاعده و قانونی دارد و صرف علافه مند بودن و ریسک پذیری و شجاعت نمی شود به سراغ ساخت فیلمی رفت که به نظر می رسد هیچ شناختی از قواعد و گرامرش نداشته و فقط جهت ارضای عطش فیلم سازی آنهم در گونه اکشن ، فیلمساز مورد اشاره به یاخت چنین فیلم مبهم و مغشوشی اهتمام ورزیده است.
همین رویه را سال گذشته مانی حقیقی در فیلم اژدها وارد می شود به نمایش گذاشت ، یعنی بدون اینکه داستان روشن و آدم های درستی در متن فیلمش باشد فضایی عجیب و غریب با فیلمبرداری و لوکیشن هایی خاص و چشم نواز را به تصویر کشید که عملا چیزی جز بازی دادن به تماشاگر و زیر پا گذاشتن تعهد فیلمساز به واقعی بودن قصه در تیتراژ اولیه فیلم نبود. امسال هم رامبد جوان در ادامه بازیگوشی های تمام نشدنی اش که البته همه جا هم بد نیست به سراغی فیلمی به زعم خود دیوانه وار و اکشن رفته که هیچ چیزش سر جای خود نیست و همه چیز تنها در راستای جاه طلبی فیلمساز برای ساخت فیلمی جدید و تجربه نشده خلاصه می شود.
داستان نگار به ظاهر داستان تلاش یک دختر برای وارسی قتل پدرش است که به گفته پلیس خودکشی کرده است ولی گویی نگار این گفته را قبول ندارد و شخصا و قیصر وار پیگیر قضیه است . ایده سورئال بودن فیلم و مشخص نبودن خواب و خیال موقعی میتوانست به بار بنسیند که در خدمت متنی منسجم و قوی بود. لحظه های پر سرو صدا و و زد و خوردهای بیجا و اضافی فیلم نتیجه ای جز عصبی کردن و خسته کردن تماشاگر ندارد و در الین میان عاشقانه هایی نیز بین جواهریان و فروتن گنجانده شده که این فضای سنگین و پرسر و صدا را تلطیف کند و به فیلم رنگ و رویی عاشقانه دهد ولی همه این دیوان بازی ها چه در عاشقانه ها و چه در اکشن ها نمیدهد یک فیلم خوب.
در آخر باید به بازی بهش دت پراکت و پرانرژی نگار جواهریان در نقش نگار و موسیقی کریستف رضاعی به عنوان ویژگی های مثبت فیلم اشاره کرد که آنهم در میان بازیگوشی های دیوانه وار فیلمساز راه به جایی نمیبرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت






اتفاقا فیلم ساختار روایی بسیار جذابی داره که به موقع کد گذاری شده. اگر منتقد محترم بیشتر به فیلم دقت میکردند احتمالا لذت بیشتری میبردند. چون فیلمنامه بسیار خوب نوشته شده و داستان کوتاه یک خطی رو با حوادث و اتفاقات خاص به شکل زیبایی پرورونده که حاصلش یک فیلم زیبا شده.