سینماسینما، محمد تقی زاده:
رامبد جوان در جدیدترین تجربه سینمایی اش به سراغ ژانر معمایی و جنایی رفته که بجز یک فیلم در کارنامه بازیگری اش ، تجربه چندانی در این عرصه نداشته است. اینکه هنرمند باید جسور و شجاع باشد ،درست! و اصلا از ویژگی های یک هنرمند (دراینجا فیلمساز) واقعی ، ورود به عرصه های تجربه نشده کارنامه اش و ریسک کردن در گونه هایی که تجربه نکرده است ولی هرچیزی قاعده و قانونی دارد و صرف علافه مند بودن و ریسک پذیری و شجاعت نمی شود به سراغ ساخت فیلمی رفت که به نظر می رسد هیچ شناختی از قواعد و گرامرش نداشته و فقط جهت ارضای عطش فیلم سازی آنهم در گونه اکشن ، فیلمساز مورد اشاره به یاخت چنین فیلم مبهم و مغشوشی اهتمام ورزیده است.
همین رویه را سال گذشته مانی حقیقی در فیلم اژدها وارد می شود به نمایش گذاشت ، یعنی بدون اینکه داستان روشن و آدم های درستی در متن فیلمش باشد فضایی عجیب و غریب با فیلمبرداری و لوکیشن هایی خاص و چشم نواز را به تصویر کشید که عملا چیزی جز بازی دادن به تماشاگر و زیر پا گذاشتن تعهد فیلمساز به واقعی بودن قصه در تیتراژ اولیه فیلم نبود. امسال هم رامبد جوان در ادامه بازیگوشی های تمام نشدنی اش که البته همه جا هم بد نیست به سراغی فیلمی به زعم خود دیوانه وار و اکشن رفته که هیچ چیزش سر جای خود نیست و همه چیز تنها در راستای جاه طلبی فیلمساز برای ساخت فیلمی جدید و تجربه نشده خلاصه می شود.
داستان نگار به ظاهر داستان تلاش یک دختر برای وارسی قتل پدرش است که به گفته پلیس خودکشی کرده است ولی گویی نگار این گفته را قبول ندارد و شخصا و قیصر وار پیگیر قضیه است . ایده سورئال بودن فیلم و مشخص نبودن خواب و خیال موقعی میتوانست به بار بنسیند که در خدمت متنی منسجم و قوی بود. لحظه های پر سرو صدا و و زد و خوردهای بیجا و اضافی فیلم نتیجه ای جز عصبی کردن و خسته کردن تماشاگر ندارد و در الین میان عاشقانه هایی نیز بین جواهریان و فروتن گنجانده شده که این فضای سنگین و پرسر و صدا را تلطیف کند و به فیلم رنگ و رویی عاشقانه دهد ولی همه این دیوان بازی ها چه در عاشقانه ها و چه در اکشن ها نمیدهد یک فیلم خوب.
در آخر باید به بازی بهش دت پراکت و پرانرژی نگار جواهریان در نقش نگار و موسیقی کریستف رضاعی به عنوان ویژگی های مثبت فیلم اشاره کرد که آنهم در میان بازیگوشی های دیوانه وار فیلمساز راه به جایی نمیبرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- معجونی، ژوله و جوان داوران خندانندهشو ۳ شدند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
اتفاقا فیلم ساختار روایی بسیار جذابی داره که به موقع کد گذاری شده. اگر منتقد محترم بیشتر به فیلم دقت میکردند احتمالا لذت بیشتری میبردند. چون فیلمنامه بسیار خوب نوشته شده و داستان کوتاه یک خطی رو با حوادث و اتفاقات خاص به شکل زیبایی پرورونده که حاصلش یک فیلم زیبا شده.