تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - ۱۶:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 106105

سینماسینما، ایلیا محمدی نیا:

 

زهرمار یک کمدی موقعیت کم جان است

نخستین ساخته جواد رضویان یک کمدی موقعیت کم جان است که در بیشتر زمان فیلم حوصله سر بر می شود.
البته همینکه برای خنده گرفتناز مخاطب و دلربابی از تهیه کننده و ماندن در این مارکت بی در و پیکر(فیلم های کمدی نما) تن به هر خفتی نمی دهد و با دیالوگ های شرم آور تجارت نمی کند باید دست مریزاد گفت.با این همه فیلمنامه به شدت ضعیف با آدم های بی شناسنامه ای که می آیند و می رونداز مشکلات فیلم است.
شبنم مقدمی حضور ارزشمندی در فیلم دارد.

 

جمشیدیه بی رمق و کم جان
فیلم “جمشیدیه” سوژه ای تکراری دارد که مکرر در سینمای ایران استفاده شده و در همین جشنواره چند نمونه آن را شاهد بودیم یعنی قصاص. فیلمنامه کم جان فیلم آنقدر خنثی وبی رمق است که نمی تواند در ابتدای فیلم مخاطب را باخود همراه سازد.در واقع شروع فیلم چندان قلاب قدرتمندی ندارد که بتواند مخاطب را با خود همراه سازد. اینکه زنی با گوشی سبک خود بدون استیلای کامل چند ضربه به مردی که داخل ماشین است بزند و چند ساعت بعد به واسطه آن راننده فوت کند اساسا آنقدر غیر قابل باور است که مخاطب را مجاب به انجام قتل آن هم قتل عمد نمی کند.
مخاطب ترانه را بیشتر یک بیمار روحی و روانی می بیند تا آدمی با وجدان.
فیلم در بسیاری اوقات با همین بی منطقی جلو می رود.

 

سرخپوست تجربه دلنشین یک فیلم استاندارد

فیلم “سرخپوست” داستانی سرراست و روان بدون پیچیدگی های رایج فیلم هایی با مضمونی پلیسی محور دارد.
مهمترین اتفاق فیلم فیلمنامه جذاب آن است .گره افکنی ها و گره گشایی ها داستانی و شخصیتی اثر خیلی خوب در سراسر فیلم تعمیم می یابد.
بازی ها استاندارد و کاملا در خدمت فیلم هستند از نوید محمد زاده تا پریناز ایزدیار و حتی بازیگرانی فرعی فیلم همچون بازیگر نقش جمالی به خوبی کارشان را به سرانجام می رسانند.
طراحی صحنه و لباس به همراه فیلمبرداری و کارگردانی از نقاط عطف فیلم هستند.
درباره فیلم به صورت مفصل خواهم نوشت

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها