تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۷:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125614

جشنواره بین‌المللی فیلم هند در گوا امسال میزبان نمایش ۳ فیلم بلند ایرانی در پنجاهمین دوره برگزاری‌اش خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، این رویداد سینمایی که یکی از ۱۵ جشنواره رده الف جهانی محسوب می‌شود امسال در بخش غیررقابتی پانوراما دو فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» به کارگرانی سعید روستایی و «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی را به نمایش خواهد گذاشت.

اما فیلم «سرخپوست» به کارگرانی نیما جاویدی سومین نماینده سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم هند است که در مدال یونسکو گاندی با فیلم‌هایی از کشورهای هند، آلمان، ایتالیا، مکزیک و آمریکا برای کسب جایزه رقابت می‌کند. در این بخش ۸ فیلم به نمایش گذاشته می‌شوند که در جهت ارزش‌های «مهاتما گاندی» ساخته شده باشند.

«متری شیش و نیم»، «پیرمردها نمی‌میرند» در آخرین حضور بین‌المللی خود هر دو نماینده سینمای ایران در جشنواره توکیو بودند که فیلم «متری شیش و نیم» در نهایت دو جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی (سعید روستایی) و  بهترین بازیگر مرد جشنواره (نوید محمدزاده) را کسب کرد و «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی نیز که در بخش «آینده آسیا»ی جشنواره حضور داشت نیز جایزه «روح آسیا» را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.  فیلم «سرخپوست» نیز تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله لندن و سالونیکای یونان حضور یافته است.

همچنین فیلم «ساعت پنج بعد از ظهر» به کارگردانی سمیرا مخملباف در بخش “مروری بر برندگان طاووس طلایی” این رویداد سینمایی به روی پرده می‌رود و «مارگه و مادرش» فیلم جدید محسن مخملباف نیز فیلم اختتامیه این جشنواره خواهد بود.

پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) در شهر گوا برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها