تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۲۱:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 176536

برنامه افق روشن روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه به تهیه کنندگی سهیلا باقری و کارشناسی کامیار نیستانی به موضوع سلامت رسانه ای می پردازد و این موضوع را از زوایای متفاوت مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، سهیلا باقری تهیه کننده در این باره توضیح داد: سلامت رسانه ای یکی از مفاهیم نوین در عرصه ارتباطی است که با توجه به ماهیت، میزان اثرگذاری و فراگیری امروزه تمامی ابعاد زندگی اجتماعی را در بر می گیرد. شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه نوین فرامکانی و فرازمانی به دلیل وجود قابلیتهای متفاوت و متنوع جزئی تفکیک ناپذیر از زندگی اجتماعی این دوران شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی، فرهنگی، روحی و روانی که این روزها شاهد بروز آن در جامعه هستیم به دلیل فقدان آگاهی در سطح مصرف و تعامل با این رسانه رخداده و به همین دلیل توجه به ضرورتهای پیشگیری را بیش از هر زمان پررنگ می سازد. این در حالی است که طی سالهای جاری از جانب بسیاری ازسازمانها و دستگاههای مسئول نسبت به مدیریت فرهنگی در این زمینه و توسعه آموزش برای استفاده آگاهانه اقدامات کافی صورت نپذیرفته است. براساس مطالعات و نیاز موجود، شبکه رادیویی سلامت چهارشنبه هر هفته در قالب برنامه افق روشن به تولید دانش مقتضی با محوریت سلامت رسانه ای می پردازد.
این تهیه کننده افزود: این برنامه در راستای پاسخ به نیاز دانشی و بینشی مخاطبان می کوشد تا گامی مؤثر در زمینه مهندسی فرهنگی جامعه برداشته و به نهادهای تصمیم ساز در این عرصه نیز انعکاس رسانهای لازم را منقل سازد. در راهبرد اتخاذ شده انتخاب موضوعات به صورت کاربردی و مبتنی بر نیاز مخاطب صورت می پذیرد و تلاش می شود با حضور کارشناسان و پژوهشگران مرتبط، آسیبشناسی تخصصی و البته نزدیک به زبان مخاطب ارائه شود. برنامه افق روشن که از آذرماه سال ۱۴۰۰ شروع شده تاکنون در قالب بیش از بیست قسمت به ابعاد متفاوتی از سلامت رسانه ای در شبکه های اجتماعی مجازی نظیر سلامت ذهنی مخاطب، سلامت اجتماعی کودکان، سلامت خانواده و تعارضات سبک
زندگی، سلامت محتوا، سلامت انتخاب و سلامت روان پرداخته است.
باقری با اشاره به اینکه برنامه افق روشن در گروه اجتماعی رادیو سلامت تولید می شود، گفت: با بهره بردن از حضور کارشناسان متخصص و منسجم در تولید محتوا طی مدت زمانی کوتاه توانسته است علاوه بر کسب اقبال مخاطبان، پایگاه ویژه ای را در میان اندیشمندان این حوزه به دست آورد. به نحوی که برنامه های صوتی تولید شده در بسیاری از جلسات و آموزش های مرتبط مورد بهره برداری و استناد قرارگرفته است. نویسندگی طرح و گفتگوی بخش کارشناسی را کامیار نیستانی از پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه عهده دار است. فاطمه شهبازی برنامه را اجرا می کند. با توجه به بازخوردهای مثبت دریافت شده، این برنامه در سال جاری نیز بر روی زوایای پنهان و آشکار مرتبط با سلامت رسانه ای جامعه متمرکز خواهد بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها