سینماسینما، ایلیا محمدینیا:
شبی که ماه کامل شد تعلیق جاری در سراسر فیلم
شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار داستانی جذاب و پرکشش را بی هیچ لکنتی روایت می کند.فیلم پر از تعلیق های جذاب و نفسگیر که به خوبی در سراسر فیلم بسط و گسترش می یابند.
شاید بتوان تیزهوشی نرگس آبیار را در جایی دید که ابتدای فیلم قبل از آنکه تصویرباشد در کپشنی مخاطبان خود را به این نکته جلب می کند که داستان فیلم بر گرفته از یک داستان واقعی است.همین امر باعث شده که تماشاگر با نخستین تعلیق فیلم جذب داستان آن شود خاصه آنکه خیلی زود درست در نخستین سکانسهای فیلم می فهمد که عبدالحمید برادر عبدالمالک ریگی تروریست معروف است.حال کپشن ابتدای فیلم را بگذارید کنار این نکته، تا تعلیقی جاری در فیلم را تا پایان حس کنید.
کارگردانی به همراه بازی های درخشان فیلم از هوتن شکیبا تا فرشته صدر عرفایی و..از نقاط حایز اهمیت فیلم است
نقد مفصل فیلم بماند برای فرصتی دیگر
معکوس فیلم تجاری خوش ساخت
پولاد کیمیایی تکلیفش با خودش و فیلمش و مخاطبش روشن است. او می خواهد فیلمی داشته باشد که با رعایت استانداردهای رایج سینما مخاطب را جذب گیشه و سالن سینما کند که موفق هم می شود.
اینکه فیلم ترکیبی است از فیلم های پدرش مسعود خان کیمیایی و مجموعه فیلم های “سریع و خشن”لزوما نه تنها بد نیست که می تواند خوب هم باشد چراکه سالها حضور در کنار پدرش به پولاد آموخت که ابتدا باید تماشاگر و شاگردی خوب بود که او با فیلم معکوس نشان داد که هست.
فیلم همه آنچه که باید برای یک فیلم تجاری داشته باشد دارد.از دیالوگ های گوش نواز تا عشق و نفرت و رالی جذاب
“مسخره باز “تو دنیای تو ساعت چنده؟
آنهایی که احتمالا نمایش پرفروش “می سی سی پی نشسته میمیرد”به کارگردانی همایون غنی زاده را دیده باشند و یحتمل با تو به فضای شبه روشنفکری ادا لذت برده و چه چه و به به زده باشند به حتما از دیدن فیلم “مسخره باز”لذت خواهند برد.
مسخره باز از همان ابتدا تکلیفش را با مخاطبش روشن می کند جایی که دانش با بازی صابر ابر می گوید آنچه که می بینید تراوشات ذهنی من است.همایون غنی زاده با استفاده از جهان ذهنی دانش جهان ذهنی خود را در معرض دیدمخاطبانش می گذرد و چه جذاب و چه هوشمندانه و وهم انگیز در جزییات.
کارگردان موفق می شود جهان انتزاعی خود را با مهارتی شگرف و با ارجاعاتی جذاب به فیلم ها و سریال های ایرانی و جهان خلق کند.از هزارداستان علی حاتمی گرفته تا کازبلانکا و پاپیون و بیل را بکش….
فیلم بازی های خوبی دارد.از علی نصیریان گرفته تا صابر ابر.اما مهم ترین بخش فیلم کارگردانی درخشان همایون غنی زاده در کنار طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری و ویژوال افکت فیلم است.
نقدی مفصل تر بماند به فرصتی مناسب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- اعلام فهرست فیلمهای بلند نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی
- راهیابی سه فیلم از ایران به جشنواره ترانسیلوانیا
- پاسخ فیلیمو به ادعاهای روابطعمومی یک فیلم
- توضیحاتی درباره حاشیه نمایش «مسخرهباز» در فضای مجازی
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۴)/ نرگس آبیار، همایون غنیزاده
- برترین بازیگر مرد سال ۹۸ (۴)/ بابک حمیدیان، علی شادمان
- برترین بازیگران مرد سال ۹۸ (۱)/ شهاب حسینی، علی نصیریان
- فیلمهای سینمایی راهیافته به بخش مسابقه جشنواره ورزشی اعلام شدند
- «معکوس» پولاد کیمیایی اکران میشود
- نگاهی به فیلم «مسخره باز»/ جبران درهم ریختگی فیلمنامه با پرداختهای جلوهگرانه
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ صدرنشینی هزارتو
- به بهانه اکران عمومی «مسخرهباز»/ بابک حمیدیان، نابغه مطرود!
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ورشو برای «مسخره باز»
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مسخره باز» در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش