سینماسینما، ایلیا محمدینیا:
شبی که ماه کامل شد تعلیق جاری در سراسر فیلم
شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار داستانی جذاب و پرکشش را بی هیچ لکنتی روایت می کند.فیلم پر از تعلیق های جذاب و نفسگیر که به خوبی در سراسر فیلم بسط و گسترش می یابند.
شاید بتوان تیزهوشی نرگس آبیار را در جایی دید که ابتدای فیلم قبل از آنکه تصویرباشد در کپشنی مخاطبان خود را به این نکته جلب می کند که داستان فیلم بر گرفته از یک داستان واقعی است.همین امر باعث شده که تماشاگر با نخستین تعلیق فیلم جذب داستان آن شود خاصه آنکه خیلی زود درست در نخستین سکانسهای فیلم می فهمد که عبدالحمید برادر عبدالمالک ریگی تروریست معروف است.حال کپشن ابتدای فیلم را بگذارید کنار این نکته، تا تعلیقی جاری در فیلم را تا پایان حس کنید.
کارگردانی به همراه بازی های درخشان فیلم از هوتن شکیبا تا فرشته صدر عرفایی و..از نقاط حایز اهمیت فیلم است
نقد مفصل فیلم بماند برای فرصتی دیگر
معکوس فیلم تجاری خوش ساخت
پولاد کیمیایی تکلیفش با خودش و فیلمش و مخاطبش روشن است. او می خواهد فیلمی داشته باشد که با رعایت استانداردهای رایج سینما مخاطب را جذب گیشه و سالن سینما کند که موفق هم می شود.
اینکه فیلم ترکیبی است از فیلم های پدرش مسعود خان کیمیایی و مجموعه فیلم های “سریع و خشن”لزوما نه تنها بد نیست که می تواند خوب هم باشد چراکه سالها حضور در کنار پدرش به پولاد آموخت که ابتدا باید تماشاگر و شاگردی خوب بود که او با فیلم معکوس نشان داد که هست.
فیلم همه آنچه که باید برای یک فیلم تجاری داشته باشد دارد.از دیالوگ های گوش نواز تا عشق و نفرت و رالی جذاب
“مسخره باز “تو دنیای تو ساعت چنده؟
آنهایی که احتمالا نمایش پرفروش “می سی سی پی نشسته میمیرد”به کارگردانی همایون غنی زاده را دیده باشند و یحتمل با تو به فضای شبه روشنفکری ادا لذت برده و چه چه و به به زده باشند به حتما از دیدن فیلم “مسخره باز”لذت خواهند برد.
مسخره باز از همان ابتدا تکلیفش را با مخاطبش روشن می کند جایی که دانش با بازی صابر ابر می گوید آنچه که می بینید تراوشات ذهنی من است.همایون غنی زاده با استفاده از جهان ذهنی دانش جهان ذهنی خود را در معرض دیدمخاطبانش می گذرد و چه جذاب و چه هوشمندانه و وهم انگیز در جزییات.
کارگردان موفق می شود جهان انتزاعی خود را با مهارتی شگرف و با ارجاعاتی جذاب به فیلم ها و سریال های ایرانی و جهان خلق کند.از هزارداستان علی حاتمی گرفته تا کازبلانکا و پاپیون و بیل را بکش….
فیلم بازی های خوبی دارد.از علی نصیریان گرفته تا صابر ابر.اما مهم ترین بخش فیلم کارگردانی درخشان همایون غنی زاده در کنار طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری و ویژوال افکت فیلم است.
نقدی مفصل تر بماند به فرصتی مناسب

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- اعلام فهرست فیلمهای بلند نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی
- راهیابی سه فیلم از ایران به جشنواره ترانسیلوانیا
- پاسخ فیلیمو به ادعاهای روابطعمومی یک فیلم
- توضیحاتی درباره حاشیه نمایش «مسخرهباز» در فضای مجازی
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۴)/ نرگس آبیار، همایون غنیزاده
- برترین بازیگر مرد سال ۹۸ (۴)/ بابک حمیدیان، علی شادمان
- برترین بازیگران مرد سال ۹۸ (۱)/ شهاب حسینی، علی نصیریان
- فیلمهای سینمایی راهیافته به بخش مسابقه جشنواره ورزشی اعلام شدند
- «معکوس» پولاد کیمیایی اکران میشود
- نگاهی به فیلم «مسخره باز»/ جبران درهم ریختگی فیلمنامه با پرداختهای جلوهگرانه
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ صدرنشینی هزارتو
- به بهانه اکران عمومی «مسخرهباز»/ بابک حمیدیان، نابغه مطرود!
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ورشو برای «مسخره باز»
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مسخره باز» در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
آخرین ها
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»
- بازگشت پیمان خازنی با «مرگ شیرین»
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- پیامهایی برای موفقیت انیمیشن ایرانی در اسکار
- آتش زنده کامکارها در شب زمستانی تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- کنسرت ارکسترال کامکارها / گزارش تصویری
- فرش قرمز اسکار نود و هفتم / گزارش تصویری
- به بهانه گزارش دربی توسط جواد خیابانی/ بودن یا نبودن، مسئله این است
- مراسم نود و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار / گزارش تصویری
- لحظه اعلام نام انیمیشن ایرانی در اسکار ۲۰۲۵
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- برندگان اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی جایزه اسکار گرفت
- حقایقی درباره فیلم درباره الی
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- مفاخر کاریکاتوری
- فوت کارتونیست و طراح ایرانی؛ داود احمدی مونس (آروین) درگذشت
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت ماه مبارک رمضان
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- روایت منوچهر محمدی از یک اتاق عجیب ۱۶ متری در وزارت ارشاد که برای سینماگران پرونده سازی می کرد