
فرزاد جهان بین معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد در اینستاگرام خود نوشت :مدتها بود که می خواستم مطلبی در مورد ریحانه پارساها بنویسم. به دلایل مختلف نمی شد. این دو سه روز از خبر مرگ خانم نامداری متاسف شدم.
دو نکته عرض می کنم:
یک:
شهرت با خود تبعاتی دارد. روزی دختری به نام آزاده از شبکه تلویزیونی کرمانشاه می آید صدا و سیمای ملی و یکهو در مقابل میلیونها بیننده قرار می گیرد.
روز دیگر دختری به نام ریحانه، در سریالی به نام پدر گل می کند و تا دیروز که افراد محله شان هم او را نمی شناختند شهرت ملی پیدا می کند.
از یک طرف، گردشی را نشان می دهد که افراد می توانند فرصت درخشش بیابند اما آیا پیوست فرهنگی برای این شهرت داریم. آیا برنامه ای برای مراقبت پدرانه از این دختران و پسران در مقابل تندبادهای ناشی از شهرت داریم؟
اما دو؛
اگر فردی اشتباه کردباید او را راند؟
🔶️امیرمومنان فرمودند: هر که او را نزدیکانش واگذارند، غریبه ها پناه میدهند.🔶️
هم جامعه باید به افرادی که به حواشی دامن می زنند روی خوش نشان ندهد و هم کسانی که مسئولیت دارند با دیدن اشتباهات در عین توجه به تناسب خطا و مجازات، افراد را طرد نکنند و مورد فشار قرار ندهند.
پیامبر فرمودند که من و علی پدران این امتیم. مسئولین باید به مثابه پدری دلسوز و صبور باشند.
نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم. از آزاده که گذشت.مساله من نه این اشخاص که با هم تفاوت دارند بلکه مسیری است که پیموده می شود.
⚡اگر این یادداشت را پسندیدید دربازنشر آن کمک کنید.
یک:
شهرت با خود تبعاتی دارد. روزی دختری به نام آزاده از شبکه تلویزیونی کرمانشاه می آید صدا و سیمای ملی و یکهو در مقابل میلیونها بیننده قرار می گیرد.
روز دیگر دختری به نام ریحانه، در سریالی به نام پدر گل می کند و تا دیروز که افراد محله شان هم او را نمی شناختند شهرت ملی پیدا می کند.
از یک طرف، گردشی را نشان می دهد که افراد می توانند فرصت درخشش بیابند اما آیا پیوست فرهنگی برای این شهرت داریم. آیا برنامه ای برای مراقبت پدرانه از این دختران و پسران در مقابل تندبادهای ناشی از شهرت داریم؟
اما دو؛
اگر فردی اشتباه کردباید او را راند؟
🔶️امیرمومنان فرمودند: هر که او را نزدیکانش واگذارند، غریبه ها پناه میدهند.🔶️
هم جامعه باید به افرادی که به حواشی دامن می زنند روی خوش نشان ندهد و هم کسانی که مسئولیت دارند با دیدن اشتباهات در عین توجه به تناسب خطا و مجازات، افراد را طرد نکنند و مورد فشار قرار ندهند.
پیامبر فرمودند که من و علی پدران این امتیم. مسئولین باید به مثابه پدری دلسوز و صبور باشند.
نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم. از آزاده که گذشت.مساله من نه این اشخاص که با هم تفاوت دارند بلکه مسیری است که پیموده می شود.
⚡اگر این یادداشت را پسندیدید دربازنشر آن کمک کنید.

برچسبها: آزاده نامداری, ریحانه پارسا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- مروری بر برنامههای پرمخاطب جوانانه که تعدادش به مرور کمتر شده است
- آیا اظهار نظر وزیر ارشاد درباره ریحانه پارسا و گشت ارشاد، مشکلات بقیه فیلمها را هم حل میکند؟
- زنگ خطری برای سلبریتیها/ بلوغ دیده نشدن
- مراسم تشییع پیکر آزاده نامداری برگزار شد
- انتقاد صریح معاون مطبوعاتی از شبه رسانه ها در ماجرای درگذشت آزاده نامداری
- از زندگان و مردگان دست برداریم!
- ملعبه بازی ناجوانمردانه ما مجنونان مجازی/واکنش حبیب احمد زاده به درگذشت آزاده نامداری
- واکنش ابراهیم داروغه زاده به درگذشت آزاده نامداری
- مرکز اطلاعرسانی پلیس، مرگ آزاده نامداری را تایید کرد
- ۱۰ نکته انتقادی درباره سریالها و برنامههای تلویزیونی و اینترنتی عید امسال/ از چاله تا چاه!
- سالها پیش بنیامین درباره ترانه “بوی عیدی” در تلویزیون چه گفت؟
- همراه با جشنواره فیلم فجر در پنجمین روز / گزارش تصویری ۲
- همراه با جشنواره فیلم فجر در پنجمین روز / گزارش تصویری ۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





