
فرزاد جهان بین معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد در اینستاگرام خود نوشت :مدتها بود که می خواستم مطلبی در مورد ریحانه پارساها بنویسم. به دلایل مختلف نمی شد. این دو سه روز از خبر مرگ خانم نامداری متاسف شدم.
دو نکته عرض می کنم:
یک:
شهرت با خود تبعاتی دارد. روزی دختری به نام آزاده از شبکه تلویزیونی کرمانشاه می آید صدا و سیمای ملی و یکهو در مقابل میلیونها بیننده قرار می گیرد.
روز دیگر دختری به نام ریحانه، در سریالی به نام پدر گل می کند و تا دیروز که افراد محله شان هم او را نمی شناختند شهرت ملی پیدا می کند.
از یک طرف، گردشی را نشان می دهد که افراد می توانند فرصت درخشش بیابند اما آیا پیوست فرهنگی برای این شهرت داریم. آیا برنامه ای برای مراقبت پدرانه از این دختران و پسران در مقابل تندبادهای ناشی از شهرت داریم؟
اما دو؛
اگر فردی اشتباه کردباید او را راند؟
🔶️امیرمومنان فرمودند: هر که او را نزدیکانش واگذارند، غریبه ها پناه میدهند.🔶️
هم جامعه باید به افرادی که به حواشی دامن می زنند روی خوش نشان ندهد و هم کسانی که مسئولیت دارند با دیدن اشتباهات در عین توجه به تناسب خطا و مجازات، افراد را طرد نکنند و مورد فشار قرار ندهند.
پیامبر فرمودند که من و علی پدران این امتیم. مسئولین باید به مثابه پدری دلسوز و صبور باشند.
نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم. از آزاده که گذشت.مساله من نه این اشخاص که با هم تفاوت دارند بلکه مسیری است که پیموده می شود.
⚡اگر این یادداشت را پسندیدید دربازنشر آن کمک کنید.
یک:
شهرت با خود تبعاتی دارد. روزی دختری به نام آزاده از شبکه تلویزیونی کرمانشاه می آید صدا و سیمای ملی و یکهو در مقابل میلیونها بیننده قرار می گیرد.
روز دیگر دختری به نام ریحانه، در سریالی به نام پدر گل می کند و تا دیروز که افراد محله شان هم او را نمی شناختند شهرت ملی پیدا می کند.
از یک طرف، گردشی را نشان می دهد که افراد می توانند فرصت درخشش بیابند اما آیا پیوست فرهنگی برای این شهرت داریم. آیا برنامه ای برای مراقبت پدرانه از این دختران و پسران در مقابل تندبادهای ناشی از شهرت داریم؟
اما دو؛
اگر فردی اشتباه کردباید او را راند؟
🔶️امیرمومنان فرمودند: هر که او را نزدیکانش واگذارند، غریبه ها پناه میدهند.🔶️
هم جامعه باید به افرادی که به حواشی دامن می زنند روی خوش نشان ندهد و هم کسانی که مسئولیت دارند با دیدن اشتباهات در عین توجه به تناسب خطا و مجازات، افراد را طرد نکنند و مورد فشار قرار ندهند.
پیامبر فرمودند که من و علی پدران این امتیم. مسئولین باید به مثابه پدری دلسوز و صبور باشند.
نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم. از آزاده که گذشت.مساله من نه این اشخاص که با هم تفاوت دارند بلکه مسیری است که پیموده می شود.
⚡اگر این یادداشت را پسندیدید دربازنشر آن کمک کنید.

برچسبها: آزاده نامداری, ریحانه پارسا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- مروری بر برنامههای پرمخاطب جوانانه که تعدادش به مرور کمتر شده است
- آیا اظهار نظر وزیر ارشاد درباره ریحانه پارسا و گشت ارشاد، مشکلات بقیه فیلمها را هم حل میکند؟
- زنگ خطری برای سلبریتیها/ بلوغ دیده نشدن
- مراسم تشییع پیکر آزاده نامداری برگزار شد
- انتقاد صریح معاون مطبوعاتی از شبه رسانه ها در ماجرای درگذشت آزاده نامداری
- از زندگان و مردگان دست برداریم!
- ملعبه بازی ناجوانمردانه ما مجنونان مجازی/واکنش حبیب احمد زاده به درگذشت آزاده نامداری
- واکنش ابراهیم داروغه زاده به درگذشت آزاده نامداری
- مرکز اطلاعرسانی پلیس، مرگ آزاده نامداری را تایید کرد
- ۱۰ نکته انتقادی درباره سریالها و برنامههای تلویزیونی و اینترنتی عید امسال/ از چاله تا چاه!
- سالها پیش بنیامین درباره ترانه “بوی عیدی” در تلویزیون چه گفت؟
- همراه با جشنواره فیلم فجر در پنجمین روز / گزارش تصویری ۲
- همراه با جشنواره فیلم فجر در پنجمین روز / گزارش تصویری ۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





