حجت قاسمزاده اصل، اولین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «نیش» را به تهیهکنندگی رحمان سیفیآزاد با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین میبرد.
به گزارش سینماسینما، حجت قاسمزاده اصل گفت: فیلمنامه فیلم سینمایی «نیش» آماده است. پیشتولید این فیلم را شروع کرده بودیم که به خاطر شرایط کرونا کار متوقف شد اما از چند روز دیگر پیشتولید را ادامه میدهیم.
او افزود: عوامل پشت دوربین انتخاب شدهاند و با دو بازیگر اصلی هم مذاکره و توافق اولیه انجام شده است که اسامی عوامل و بازیگران به زودی اعلام خواهد شد.
این فیلمنامهنویس و کارگردان با اشاره به لزوم تنوعبخشی به ژانر در ارتقای کیفی تولیدات سینمای ایران، گفت: متاسفانه چند سالی است فضای ذهنی بیشتر تهیهکنندگان فعال سینمای ایران محدود به راههای رفته و امتحان پسداده شده است. ژانرهای سینمای ایران محدود به کمدی شده و بر این اساس، تعداد زیادی از فیلمنامهنویسان و کارگردانان مجبور شدهاند فقط در ژانرهای دلخواه سینماداران و تهیهکنندگان فیلم بسازند.
او ادامه داد: به لحاظ آمار و از جنبه تعداد فیلمهای تولید شده و تعداد فیلمهای پرفروش، میتوان به این تحلیل رسید که ژانر کمدی شکست خوردهترین ژانر سینمای ایران است اما این وسوسه فروش میلیاردی است که فضای خلاقانه سینمای ایران را به سمت تباهی سوق میدهد.
قاسمزادهاصل در ادامه با اشاره به فضای اولین فیلم بلند سینمایی خود گفت: «نیش» را میتوان فیلمی در ژانر سرقت دانست. در این فیلم فضایی معمایی داریم و در صدد هستیم درامی درگیرکننده با کاراکترهایی جذاب برای مخاطب سینما روایت کنیم.
او گفت: قصه «نیش» داستان آزمندی و طمع آدمهاست، آدمهای باهوشی که در دام تلههای یکدیگر میافتند. فیلمنامه مبتنی بر داستانهاییست که بخشی در گذشته اتفاق افتاده و زمان اکنون، ادامه همان توطئههاست. در هم تنیدن این قصهها در دو بستر زمانی و غافلگیریهایی که طراحی شده، امید ما را به ارائه فیلمی پرمخاطب برای مخاطبان سینما بیشتر کرده است.
بر اساس این خبر، تهیهکننده فیلم سینمایی «نیش» رحمان سیفیآزاد و فیلمنامهنویس و کارگردان آن حجت قاسمزاده اصل است.
حجت قاسمزادهاصل کارگردانی مجموعههای تلویزیونی موفقی چون ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها، یادآوری و بیش از ۱۰ تلهفیلم را در کارنامه دارد و به عنوان نویسنده در پروژههای مختلف (از جمله سریال شیخ بهایی و فیلمهای احضارشدگان و قتل آنلاین) فعالیت داشته است. فیلم نیش اولین فیلم بلند سینمایی او خواهد بود.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «حجت قاسمزاده اصل» رییس انجمن صنفی فیلمنامهنویسان سینما شد
- ساترا به شفیعی و قاسمزادهاصل مجوز ساخت سریال داد
- در نشست نقد و بررسی فیلم «روز ششم» مطرح شد: شروع واقعی فیلم بعد از پایان در ذهن مخاطب شکل میگیرد
- حسین سهیلیزاده در کافه آپارات مطرح کرد/ دغدغه کودکان کار را داشتم/ تلویزیون از دوران خوبش فاصله گرفته است
- فصل اول «ملکه گدایان» در ایستگاه پایانی
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سکانس طلایی/ نیش
- قاسمزاده اصل: «ضدحال استمراری» یک فیلم اجتماعی مفرح است
- طوفان در رسانه ملی / این بار تغییر رییس مرکز امور نمایشی سیما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





