حجت قاسمزاده اصل، اولین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «نیش» را به تهیهکنندگی رحمان سیفیآزاد با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین میبرد.
به گزارش سینماسینما، حجت قاسمزاده اصل گفت: فیلمنامه فیلم سینمایی «نیش» آماده است. پیشتولید این فیلم را شروع کرده بودیم که به خاطر شرایط کرونا کار متوقف شد اما از چند روز دیگر پیشتولید را ادامه میدهیم.
او افزود: عوامل پشت دوربین انتخاب شدهاند و با دو بازیگر اصلی هم مذاکره و توافق اولیه انجام شده است که اسامی عوامل و بازیگران به زودی اعلام خواهد شد.
این فیلمنامهنویس و کارگردان با اشاره به لزوم تنوعبخشی به ژانر در ارتقای کیفی تولیدات سینمای ایران، گفت: متاسفانه چند سالی است فضای ذهنی بیشتر تهیهکنندگان فعال سینمای ایران محدود به راههای رفته و امتحان پسداده شده است. ژانرهای سینمای ایران محدود به کمدی شده و بر این اساس، تعداد زیادی از فیلمنامهنویسان و کارگردانان مجبور شدهاند فقط در ژانرهای دلخواه سینماداران و تهیهکنندگان فیلم بسازند.
او ادامه داد: به لحاظ آمار و از جنبه تعداد فیلمهای تولید شده و تعداد فیلمهای پرفروش، میتوان به این تحلیل رسید که ژانر کمدی شکست خوردهترین ژانر سینمای ایران است اما این وسوسه فروش میلیاردی است که فضای خلاقانه سینمای ایران را به سمت تباهی سوق میدهد.
قاسمزادهاصل در ادامه با اشاره به فضای اولین فیلم بلند سینمایی خود گفت: «نیش» را میتوان فیلمی در ژانر سرقت دانست. در این فیلم فضایی معمایی داریم و در صدد هستیم درامی درگیرکننده با کاراکترهایی جذاب برای مخاطب سینما روایت کنیم.
او گفت: قصه «نیش» داستان آزمندی و طمع آدمهاست، آدمهای باهوشی که در دام تلههای یکدیگر میافتند. فیلمنامه مبتنی بر داستانهاییست که بخشی در گذشته اتفاق افتاده و زمان اکنون، ادامه همان توطئههاست. در هم تنیدن این قصهها در دو بستر زمانی و غافلگیریهایی که طراحی شده، امید ما را به ارائه فیلمی پرمخاطب برای مخاطبان سینما بیشتر کرده است.
بر اساس این خبر، تهیهکننده فیلم سینمایی «نیش» رحمان سیفیآزاد و فیلمنامهنویس و کارگردان آن حجت قاسمزاده اصل است.
حجت قاسمزادهاصل کارگردانی مجموعههای تلویزیونی موفقی چون ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها، یادآوری و بیش از ۱۰ تلهفیلم را در کارنامه دارد و به عنوان نویسنده در پروژههای مختلف (از جمله سریال شیخ بهایی و فیلمهای احضارشدگان و قتل آنلاین) فعالیت داشته است. فیلم نیش اولین فیلم بلند سینمایی او خواهد بود.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «حجت قاسمزاده اصل» رییس انجمن صنفی فیلمنامهنویسان سینما شد
- ساترا به شفیعی و قاسمزادهاصل مجوز ساخت سریال داد
- در نشست نقد و بررسی فیلم «روز ششم» مطرح شد: شروع واقعی فیلم بعد از پایان در ذهن مخاطب شکل میگیرد
- حسین سهیلیزاده در کافه آپارات مطرح کرد/ دغدغه کودکان کار را داشتم/ تلویزیون از دوران خوبش فاصله گرفته است
- فصل اول «ملکه گدایان» در ایستگاه پایانی
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سکانس طلایی/ نیش
- قاسمزاده اصل: «ضدحال استمراری» یک فیلم اجتماعی مفرح است
- طوفان در رسانه ملی / این بار تغییر رییس مرکز امور نمایشی سیما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





