سینماسینما، تبسم کشاورز: هاتف علیمردانی، کارگردان سینما در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «ستارهبازی» حضور دارد، این فیلم سینمایی نهمین اثر سینمایی این کارگردان به شمار میرود که مانند فیلم های قبلی او با محوریت مسائل اجتماعی است.
در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، ملیسا ذاکری، علی مصفا، مایکل مدسن و مارشال منش حضور دارند، «ستارهبازی» براساس داستانی واقعی ساخته شده است.
با هاتف علیمردانی کارگردان این فیلم درباره این اثر گفتوگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه میخوانید.
ایده این فیلم از کجا آمد؟
در تمام این سالها دغدغه یک کار اقتباسی با من بود. در واقع خیلی دوست داشتم از یک رمان و کتابی فیلم بسازم اما هیچگاه آن دغدغه مشترک را پیدا نکردم تا اینکه به طور اتفاقی با شخصیتی که نسبت دوری با من دارد، صحبت کردم و از درگیریهایش برایم گفت. صداهایی که از این فرد شنیدم باعث اتفاقی عجیب و ویژه شد از آنجایی که من شهودی فیلم میسازم و همیشه سعیم این است که براساس دانستههایم فیلم بسازم این کار به ذهنم رسید.
غرضم از ساخت این اثر سیاهنمایی نبود. مانند دیگر فیلمهایم دغدغههای اجتماعی دارم.
این چهارمین همکاری شما با آقای فرهاد اصلانی است، درخصوص انتخاب ایشان برای ستارهبازی توضیح دهید؟
فرهاد اصلانی برایم فقط یک بازیگر و هنرمند نیست. او دوست، رفیق، مشاور و همراه همیشگیام در تمامی فیلمهایم است. در این فیلم هم مثل همیشه درجهیک و بینظیر ظاهر شد. تمام موفقیت فیلم را با او سهیم میشوم. من و فرهاد سالهاست که باهم کار و رفاقت میکنیم. نتیجه این دوستی و همکاری هم کارهایی است که خروجی آن محصول مشترک هردوی ما است.
کمی درخصوص موسیقی فیلم که کار بامداد افشار است بگویید؟
بامداد افشار واقعا جوان کاربلدی است. من در ابتدا چندین آهنگساز را انتخاب کرده بودم ولی در بین آنها کار بامداد بدون شک یکی از بهترین آهنگسازیهایی بود که ردی کار من انجام شد. دوست دارم از اینجا از او برای تمامی زحماتهایش نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.
شما در کارنامه کاریتان درام اجتماعی و درام خانوادگی دارید و همینطور در آباجان درام را در بستری از موشک باران و جنگ روایت کردهاید. ستارهبازی هم تفاوتهایی با کارهای قبلی شما دارد، در این خصوص کمی توضیح دهید؟
طبیعتا این فیلم به دلیل تغییر فضا و لوکیشن تجربه جدیدی محسوب میشود. در واقع تمامی تلاشم را در فیلم ستارهبازی کردم تا حرف تازهای برای زدن داشته باشم و این کارم با کارهای قبلیام تفاوتهای زیادی بکند.
چقدر برای بردن جایزه برای فیلم خودتان شانس قائل هستید؟
نمیدانم. چرا که اصلا فیلمهای دیگر را ندیدهام. بنابراین نمیتوانم نظری بدهم. معتقدم که تیم داوران بسیار درجهیک هستند و بدون شک آنها نظر خواهند داد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- فهرست تفصیلی سهم صاحبان آثار و سینماها در جشنواره فجر۳۹ منتشر شد
- در دفاع از فضای مجازی
- اثرِ انتظار
- سینمای ایران به کجا میرود؟
- نکته ها و تاملاتی درباره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
- مردم؛ تحقیر یا تفسیر!
- برشهای کوتاه/ کلیپ بزرگداشت مرحوم چنگیز جلیلوند
- کرونا به نفع اختتامیه جشنواره فیلم فجر
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- پیام تبریک انجمن بازیگران به برندگان بخش بازیگری جشنواره فجر
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بهترینهای جشنواره فیلم فجر ۳۹ از نگاه منتقدان و نویسندگان سینماسینما
- تَپه جنزدههایِ لَکدار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





