هاتف علیمردانی گفت: اگر اختیار با من بود فیلم «هفت ماهگی» را به هیچ وجه در این زمان اکران نمیکردم.
به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم «هفت ماهگی» که به تازگی جدیدترین اثرش بر پردهی سینماها رفته است، بیان کرد: متأسفانه در این سالها تمام هفت فیلمی که ساختهام در بدترین زمان ممکن اکران شده است و نمیدانم چرا همیشه این اتفاق برای من میافتد.
او افزود: البته خدا را شکر که همیشه مردم حمایت کردهاند و پشتیبانی مردم تنها کمکی بوده که در این سالها داشتهام. با این حال معتقدم این روزها زمان خوبی برای اکران فیلم نیست و اگر تهیهکنندهی فیلم بودم به هیچ وجه آن را در این زمان نمایش نمیدادم.
علیمردانی که امسال با فیلم «آباجان» متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است، اضافه کرد: البته در جریان کامل اینکه چرا چنین فصلی برای اکران انتخاب شده است، قرار ندارم و مطمئن هستم که تهیهکننده هم دوست ندارد فیلمش در یک زمان بد اکران شود، به همین دلیل قطعا شرایطی باعث این تصمیم شده است.
او با انتقاد از اینکه «نمیدانم چرا برای نمایش هیچ کدام از هفت فیلمام، اکران نوروز یا یک زمان بهتر به من نرسیده است»، گفت: «هفت ماهگی» فیلم مردمپسندی است که مردم را از تماشای فیلم راضی میکند چرا که معضلات جامعهی امروز را بیان میکند و فیلمی است که بازیهای متفاوتی از سوی بازیگران در آن دیده میشود، بویژه حامد بهداد که او را متفاوت از همیشه میبینیم.
کارگردان فیلم «کوچه بینام» خاطر نشان کرد: معمولا همه فیلمهایم را دوست دارم، اما «هفت ماهگی» از آن فیلمهایی است که ترجیح میدهم بعد از اکران دربارهی آن صحبت کنم چون به سلیقهی مخاطب نزدیک است و میدانم آنها را راضی نگه میدارد.
«هفت ماهگی» که تهیهکنندگی آن را منصور لشکری قوچانی برعهده دارد، همانند کارهای قبلی علیمردانی مضمونی اجتماعی دارد و حامد بهداد و باران کوثری نقشهای اصلی آن را بازی میکنند که باران کوثری همزمان با فیلمبرداری این فیلم دچار سانحه تصادف شد.
همچنین پگاه آهنگرانی، بهناز جعفری، رضا بهبودی، محمدرضا علیمردانی، فرشته صدرعرفایی، هانیه توسلی و احمد مهرانفر دیگر بازیگران این فیلم هستند.
فهرست عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هاتف علیمردانی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، طراح گریم: ایمان امیدواری، صدابردار: محمود خرسند، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی افشین راد، مدیر تولید: پیمان جعفری، فیلمبردار: کوهیار کلاری، عکاس: مهدی دلخواسته، مدیر تدارکات: ابوالفضل دادگستر،دستیار دوم کارگردان: عادل تبریزی، دستیار سوم کارگردان: مریم مجیدی، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، تصویربردار پشت صحنه: فرهاد فرهنگ، دستیار اول فیلمبردار: مهران ممدوح، گروه فیلمبرداری: اکبر دهقان، احسان نادری، ستار گودرزی، دستیاران صحنه: وهاب یحییزاده، فرامرز کرامتی، محمد قبادی، دستیار لباس: آرام موسوی،دستیاران گریم: سیامک احمدی، ساناز سرمدی، گروه صدا: سهیل متولی، فریال خزاعی، گروه تدارکات: عطاالله مقدسی، حسین آذربرا، رامین جواهری، حمل و نقل:مراد مربیان، جواد نظری نفوتی، محمد شوندی، سید اسحاق موسوی، علی صادقی خارایی، حمید شمشادی، شکرخدا کولیوند، فرامرز کرامتی.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رقابت «برای رعنا» در جشنواره بوسان
- حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





