هادی مرزبان معتقد است، در شرایط سخت زندگی، میتوانیم از کودکان الگو بگیریم.
به گزارش سینماسینما او میگوید: وقتی بچهای زمین میخورد، درست است که اول گریه میکند و درد دارد ولی بعد از چند دقیقه، خاک را از روی لباس خود میتکاند و بلند میشود و دوباره بازی خود را از سر میگیرد.
این هنرمند با سابقه تئاتر از امیدوار ماندن در شرایطی سخن گفت که همه چیز انسانها را به سمت نومیدی میبرد.
او توضیح داد: هیچ بچهای بعد از زمین خوردن، در همان حالت نمیماند بلکه بعد از چند دقیقه درد و گریه، دوباره به بازی و شیطنت مشغول میشود. ما آدم بزرگها هم میتوانیم از بچهها الگو بگیریم.
این کارگردان ادامه داد: هرچند این روزها شرایط دشواری داریم بخصوص هنرمندان با وضعیت پیچیدهای رو به رو هستند و طبیعی است دچار یاس و نومیدی شوند. درست است که کرونا، بحرانی جهانی است ولی شاید یکی از دلایل نومیدی هنرمندان ما، به سیاستگذاریهای هنری کشورمان هم برمیگردد.
مرزبان افزود: بچههای تئاتری همیشه شور و هیجان بسیاری برای کار کردن دارند. آنان مانند چشمهای هستند که وقتی از یک سو، خاک به آن میریزد، از سوی دیگر راه خود را مییابد و دوباره جاری می شود.
او در پاسخ به این سخن که چگونه میتوان در این وضعیت، هنرمندان را به امیدوار بودن ترغیب کرد، توضیح داد: شاید در گام اول، رفتن به سمت تله تئاتر بد نباشد. هم تا حدودی جای خالی تئاتر پر میشود و هم فضایی برای اشتغال هنرمندان ایجاد میشود تا دست کم، دغدغههای اقتصادیشان کمتر شود. به هر حال باید راههایی برای کسب درآمد هنرمندان تئاتر پیدا کنیم. نمیتوانیم آنان را به حال خود رها کنیم بلکه باید در اندیشه راههای دیگری باشیم تا از این بحران بگذریم.
کارگردان نمایشهای «لبخند باشکوه آقای گیل» و «پلکان» یادآوری کرد: تئاتر برای ما فقط شغل نیست بلکه عشق ماست و اطمینان دارم کار ما ادامه خواهد داشت.
مرزبان گفت: شخصا هرگز بدبین نبودهام و دورنمای روشنی برای تئاترمان میبینم. بخصوص جوانانی داریم که هر روز به این دریای خروشان میپیوندند و حضورشان، امید بخش است.
او با بیان اینکه هنرمندان تئاتر، عاشقترین اقشار هستند، افزود: تئاتر، عشق میخواهد. خوب است روزهایی را به یاد بیاوریم که در جشنوارههای فجر، هنرمندان تئاتر عاشقانه دکور میزدند و نور نمایشهای خود را تنظیم میکردند. آنان با وجود فشار کاری بالا، هرگز احساس خستگی نمیکردند و برای اجرای نمایشهای خود سنگ تمام میگذاشتند.
مرزبان خواستار توجه هر چه بیشتر مدیران با هنرمندان تئاتر شد و گفت: هنرمندان تئاتر همیشه مانند سربازان آماده به خدمت هستند ولی خوب است مسئولان، از این عشق استفاده کنند و نه سوءاستفاده. چراکه هنرمندان تئاتر هرگز نتوانستهاند از این راه گذران زندگی کنند و همیشه صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتهاند.
او در پایان گفت: شاید دوره کرونا، فرصت مناسبی باشد که به امنیت شغلی هنرمندان بیشتر از گذشته توجه کنیم. به هر حال همه ما امید داریم که این دوره میگذرد و سالنهای تئاتر دوباره جان میگیرند و چه بهتر که از امروز فکری برای بهبود وضعیت معشیت تئاتریها کنیم تا این دوره کرونا برکتی برای هنرمندان ما داشته باشد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز نمایش «باغ شبنمای ما» در فرهنگسرای نیاوران/ هادی مرزبان اولین اجرای نمایش را به درگذشتگان معدن طبس تقدیم کرد
- «قبله عالم» روی صحنه نیاوران / روایت هادی مرزبان از «باغ شب نمای ما» اکبر رادی
- شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- تئاتر در زمانه فناوری غیرمتمرکز و کنشهای اجتماعی ناهمگن/ کاربرانِ متکثر مجوز صادر میکنند
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
- تالارهای نمایشی و سینماها چه روزهایی تعطیل است؟
- گزارشی از عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- برنامه تعطیلی کلیه سالنهای نمایش اعلام شد
- تانیا جوهری: گاهی در اجرای پایانی نمایشها، شیشههای سالن از هجوم جمعیت میشکست
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- اعلام تاریخ برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- با یاد درگذشتگان؛ سایت انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند