سیدجلال اشکذری به تحلیل جشنواره فیلم فجر در جهت بهتر برگزار شدن آن پرداخت.
به گزارش سینماسینما، سید جلال اشکذری کارگردان سینما در خصوص بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: جشنواره فجر را نمیتوانند مانند جشنواره هایی چون کن برگزار کرد چراکه هم ذهنیت سینمای ایران آماده نیست و هم شاید ظرفیت هایمان را از دست بدهیم.
وی ادامه داد: از طرفی با حذف جوایز فنی آن شور و هیجان و امیدواری هرچه بیشتر جهت ادامه کار،که برای سینماگران بخصوص بچه های فنی با گرفتن سیمرغ به دست میآید از بین خواهد رفت و به نوعی سرخوردگی بوجود می آید.
این کارگردان بیان کرد: از سویی جدا بودن بخش فیلم اولیها در جشنواره، اتفاق بهتری بود چون قدرت فیلم چندمیها بیشتر است و با ادغام، این آثار کمتر دیده شده و مورد قضاوت قرار می گیرند.
اشکذری تصریح کرد: اتفاق بعدی اینکه می توان برای نویسنده و کارگردان در بخش فیلم اولی ها بصورت مجزا جایزه در نظر گرفت.
این کارگردان عنوان کرد: البته باید بگویم زیاد شدن جوایز بیش از حد، مشکلات و نقاط منفی خودش را دارد اما اینکه بخواهیم جوایز یک سری از حوزه ها را که واقعا زحمت میکشند و تریبونی جز جشنواره برای بیان این زحمات ندارند، ضایع خواهد شد، بالاخره این افراد در سینما جایگاه حرفه ای دارند.
این کارگردان اذعان کرد: تعویض دبیر و قوانین هم درست نیست که باید در مورد آن نیز چاره اندیشی کرد.
اشکذری خاطر نشان کرد: در مجموع برای برگزاری جشنواره به یک اطاق فکر با افراد حرفهای نیاز است تا به یک جمع بندی کلی، نهایی و ثابت برسند تا هرسال شاید یک نوع سیاست گذاری جدید نباشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





