محمد رحمانیان بعد از اعلام نتایج بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر و عدم انتخاب فیلمش، گفت: اصلا هم ناراحت نیستم.
به گزارش سینماسینما، این هنرمند تئاتر که امسال با اولین فیلمش متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود، اضافه کرد: وقتی در پنجاه و سه سالگی اولین فیلمم را ارائه میدهم، یعنی خیلی در قید و بند بعضی از اتفاقات نیستم.
رحمانیان ادامه داد: نبودن فیلم من در بخش سودای سیمرغ، قدری هم به بدشانسیام بر میگردد چون درست همان مدیرانی که سال ۸۸ در تئاتر برای من مشکل آفرینی و مرا حذف کردند، حالا به عنوان مدیران جشنواره فیلم فجر تصمیم گیرنده هستند و ظاهرا همه چیز برای من دوباره از نقطه صفر شروع میشود و همچنان در مورد حذف و ممیزی همان داستانهای پیشین وجود دارد.
او که فیلم “سینما نیمکت” را به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ارائه کرده بود، افزود: هیاتی که در تئاتر به هر نوع حذفی دست میزدند، در جشنواره فیلم فجر هم با کمال دقت و امانت این کارشان را انجام میدهند! از سوی دیگر در هیات انتخاب هم دوستانی داریم که پیدا بود با حضور آنها فیلم من نمیتواند جایی در جشنواره داشته باشد.
رحمانیان احساس خود را درباره حذف فیلمش با بیان یک مثال بیان و اضافه کرد: فرض کنید تمام سازمانهای بینالمللی جهان اعلام کنند نام “خلیج فارس”، “خلیج عرب” است. در این وضعیت به طور طبیعی ما ایرانیها باید ناراحت شویم اما من ناراحت نمیشوم چون معتقدم “خلیج فارس” همیشه “خلیج فارس” است و نمیتوان آن را حذف کرد. “سینما نیمکت” را هم نمیتوان حذف کرد حتی اگر همه دنیا بگویند فیلم بدی است، من میدانم که فیلمم خوب است و دست کم از بعضی آثار پذیرفته شده در بخش سودای سیمرغ بهتر است.
کارگردان نمایشهای «هامون بازها» و «ترانههای قدیمی» با تاکید بر اینکه “اصلا ناراحت نیستم”، یادآور شد: به این وضعیت عادت دارم. در حوزههای دیگر هم به این حذف شدن عادت کرده بودم. خوشحالم در اولین کار سینماییام، دوباره به این حذف شدن خو گرفتم و ایمان آوردم که قرار نیست هیچ تغییری در حوزه فرهنگ رخ بدهد.
رحمانیان که احتمال میرود فیلمش در بخش دیگری از جشنواره فجر نمایش داده شود، متذکر شد: شاید بعضی فیلمها را در بخشهای دیگری نمایش دهند تا کمتر دیده شوند. با این حال موضع و احساس من نسبت به برگزار کنندگان جشنواره به قوت خود باقی است و معتقدم بعضی بخشها را به عنوان تبعیدگاه برای یکسری فیلمها در نظر گرفتهاند.
او درباره احتمال نمایش فیلمش در بخش “هنر و تجربه” توضیح داد: فیلم من اصلا در این بخش نمیگنجد چون یک فیلم بسیار ساده وکلاسیک است و دیگر هم مهم نیست در کدام بخش باشد.
رحمانیان خاطرنشان کرد: اصلا فیلم من درباره حذف است و هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با این کارشان نشان دادند “آفتاب آمد دلیل آفتاب”. اما نمیدانم چرا فکر میکنند جهان با خودشان شروع و تمام میشود؟! چند بار هنرمندان باید این آزمون و خطا را از سر بگذرانند؟!
به گزارش ایسنا، فیلم «سینما نیمکت» دومین ساخته بلند محمد رحمانیان نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر است که با تهیهکنندگی تورج منصوری ساخته شده است. منصوری علاوه بر تهیهکنندگی این فیلم، به عنوان مدیر فیلمبرداری هم با ساخت آن همکاری داشته است.
محمد رحمانیان بعد از سالها فعالیت در عرصه نمایش، ابتدا فیلم «کنسل» را در کانادا ساخت و امسال نیز فیلم «سینما نیمکت» را در سکوت خبری جلوی دوربین برد.
علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و اشکان خطیبی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برگزیدگان دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی معرفی شدند/ پیشنهادی برای ثبت سالروز تولد بهرام بیضایی به عنوان روز نمایشنامهنویسی ایران
- نامزدهای جایزه ادبیات نمایشی معرفی شدند
- معرفی نامزدهای بخش ترجمه جایزه ادبیات نمایشی ایران
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- کارگردان نمایش «چخوف/ ساد» مطرح کرد: اجازه اجرا در سالنهای دولتی را ندارم
- محمد رحمانیان: ۲۰ سال است که نتوانستم پروانه ساخت «آدمکش» را بگیرم
- از ۱۴ اردیبهشت؛ «الد سانگز: عشق روزهای کرونا» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود
- دعوت به مراسم اسیدپاشی و آدامسخوانی؛ رونمایی و نمایشنامهخوانی دو اثر محمد رحمانیان برگزار میشود
- محمد رحمانیان از انتشار نمایشنامههایش میگوید/ رونمایی از چهار کتاب جدید
- دیدار جمعی از هنرمندان با واروژ کریممسیحی/ یادی از خاطرات گذشته
- انتقاد محمد رحمانیان از «بیبرنامگی در تئاتر»/ مدیران فعلی تئاتر هیچ طرح و ایدهای ندارند
- عکسی قدیمی و نوستالژیک که آتیلا پسیانی منتشر کرد
- «اولد سانگز، عشق روزهای کرونا» روایت امروز ماست/ عشق است که بر نمایش حاکم است
- گلایه محمد رحمانیان از سنگاندازیها در برابر فعالیت هنرمندان تئاتر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟