سه مستند درباره عباس کیارستمی در سامانه اینترنتی هاشور به نمایش درمی آید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی هاشور، مدیر سامانه آنلاین هاشور درباره اکران آنلاین فیلمها در زمان کرونا گفت: شیوع کرونا چنان تاثیری بر ساز و کار روابط در دنیا گذاشته است که بسیاری از کارشناسان نام عصر کرونا را برای عصر جهان برگزیدند و کارشناسان معتقدند که جهان پس از کرونا پدیدهای متفاوت خواهد بود زیرا به یکباره جامعه بشری با وضعیتی روبرو شد که ساز و کار ارتباطات اجتماعی را زیر سوال برده است به همین دلیل ضرورت هنر در این دوران شاید بیش از هر زمان دیگری احساس شد و موسیقی، ادبیات، سینما و دیگر وجوه هنر مرهمی بر آلام مردم قرنطیه شد.
فرزاد آذری پور با بیان اینکه امروز بستر اینترنت بستر روابط اجتماعی، دیدارها، خرید، فروش و غیره شده است، افزود: دو سال پیش سامانه اینترنتی هاشور با هدف دسترسی هر علاقهمندی به فیلم مورد نظر فارغ از مکان جغرافیایی نمایش فیلمهای مستند را آغاز کرد و برای اولین نمایش میزبان مستند «توران خانم» ساخته ارزشمند رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرطهماسب به طور همزمان در ایران و جهان بود. هاشور که متکی بر ارتباط با زیرساخت های اینترنتی بود توانست با رعایت بالاترین حد ایمنی این فیلم را اکران و به دست مخاطبین برساند و مجتبی میرطهماسب و رخشان بنی اعتماد نقش مهمی در ایده و راه اندازی اکران آنلاین داشتند.
وی با بیان اینکه اکران آنلاین ضرورتی بود که در دوران کرونا نیازی دوچندان یافت و پس از این دوران نیز جایگاه خود را خواهد داشت، گفت: از اواخر بهمن ماه بر تعداد مخاطبان سامانه اینترنتی هاشورافزوده شد و مشترکین ما سیر صعودی بالایی داشتند و تا پایان فروردین به رشد ۳۰۰ درصدی رسید. خوشبختانه به خاطر زیرساختهای مناسب مشکلی در خدمات رسانی نداشتیم و امکان رشد چندین برابری نیز برای مراجعه کنندگان فراهم شده است.
آذری پور با بیان اینکه پنجاه فیلم جدید به سامانه هاشور اضافه شده است، گفت: مجموعه سه قسمتی درباره عباس کیارستمی به نام های«یک گفتگو با عباس کیارستمی»، «نرسیده به درخت» و «آن سوی درختان زیتون»، فرخی یزدی، میدان جوانان(سابق)، این پیکان، عشق من تبریز، سفر سهراب، این مرد، پیرنیا باغبان گلها، میلاد کیایی، قطار مسیر ۶۰، مجموعه پنج قسمتی اورسن ولز صحبت می کند، این مرد نیچه نیست و … از جمله فیلم هایی هستند که می توانید در هاشور ببینید.
وی خاطرنشان کرد: پیش از راه اندازی هاشور، سابقه ۲۰ ساله در عرضه خدمات اینترنتی و مطالعاتی بر روی Vodهای موفق دنیا داشتیم و تلاش کردیم تا آنجا که ممکن است چرخ را از نو اختراع نکنیم و از دانش روز دنیا در این زمینه بهره ببریم. بر پایه این دو وجه بود که توانستیم چندماه پس از رونمایی هاشور اولین اکران آنلاین در ایران و جهان را در سال ۹۷ به نتیجه برسانیم.
آذری پور درباره نمایش فیلم های سینمایی بلند نیز توضیح داد: قبل از شیوع کرونا هم درصدد نمایش فیلم سینمایی بلند بودیم، مذاکرات آنرا آغاز کردیم سایت نیز طراحی جدید شد تا امکانات بیشتری را در اختیارمان قرار دهد.
مدیر سامانه اینترنتی هاشور بیان داشت: تاکنون بالاترین تعداد مخاطب را برای دیدن فیلمهای مستند در هاشور داشتیم اما با توجه به جمعیت هشتاد و چند میلیونی ایران از منظر اقتصادی هنوز راه طولانی داریم و نیازمند کمک نهادهای فرهنگی- دولتی هستیم البته منظور صرفا کمک مالی نیست بلکه نیاز به فرهنگ سازی دارد تا جای بیشتری از سبد خانواده به محصولات فرهنگی اختصاص پیدا کند.
آذری پور با بیان اینکه vod ها در دهه گذشته به جریان مسلط و دموکراتیک ارتباط محصولات سینمایی با مخاطب تبدیل شده است، افزود: vod ها به مخاطب فرصت میدهد تا فارغ از اینکه کجا باشند بتوانند آخرین محصول سینمایی را ببینند. ساز و کار ارتباط با جهان اگرچه در ایران شکل خاصی دارد اما با این وجود میبینیم که نوع ساز و کارهایی که vod های بزرگ جهان دارند در کشور ما نیز ناگزیر رایج می شود و مخاطبان این امر میتوانند مخالفت کنند اما در نهایت راهکار سینما در آینده صرفا نمایش فیلم در سالنها نخواهد بود و ماجرای کرونا در شرایط فعلی صرفا سرعت میبخشد.
وی ادامه داد: آینده اکران آنلاین در ایران ناگزیر و به خصوص با شناخت و قانون کپی رایت به ضریب امنیت افزوده میشود و تجربه نشان میدهد که اکران آنلاین به رونق بیشتر اکران سالنهای سینمایی منجر خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- تمجید هانکه از سینمای بیهمتای کیارستمی
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- «طعم گیلاس» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد