به گزارش سینماسینما، سال گذشته محمدحسین فرجی در سمت قبلی خود درباره تغییر کاربری سینماها گفته بود که سینماداران برای تغییر کاربری باید به همان اندازهای که سالن سینما داشته اند، سالن جدید احداث کنند و مجتمع را همزمان با آن تجاری کنند.
البته این الزام را برخی از سینماداران کار درستی نمیدانند و آن را نشدنی میدانند. برای بررسی این موضوع با مسئولان مربوطه و کارشناسان به گفتوگو پرداختیم.
علی احمدی، مدیر کل دفتر توسعه، زیرساخت و فناوری سینمایی و سمعی بصری در خصوص تغییر کاربری سینماها گفت: برای تغییر کاربری، ابتدا باید انحلال سینما صورت بگیرد و بعد از آن به شهرداری مربوط میشود.
وی اظهار کرد: تصویب نامه در این خصوص سال ۱۳۴۵ تنظیم شد، اما آیین نامه ایجاد ساماندهی و نظارت در تاریخ بیست و چهارم اسفند ۱۳۹۹ ابلاغ شد و به امضای معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری رسید؛ بنابراین برای تغییر کاربری سینما، ابتدا باید انحلال آن تایید شود.
احمدی در ادامه افزود: با انحلال همه سینماها قطعا موافقت نخواهد شد، چراکه این مراکز با ماهیت فرهنگی ساخته شدهاند و اگر میخواهند تغییر کاربری دهند باید به همان وسعتی که در حال حاضر سالن سینما دارند، امکان این محیط فرهنگی را آماده کنند. همچنین اگر با انحلال یک سالن سینما موافقت شود پس از آن به شهرداری مرتبط میشود که برای این مراکز تصمیم گیری کنند.
وی در پایان گفت: به عنوان مثال اگر برخی از صاحبان سینما که میخواهند تغییر کاربری بدهند و سرمایه لازم برای انجام این کار را ندارند یا مخالف هستند، میتوانند آن را به شخص دیگری واگذار کنند.
حال صاحبان سالن سینما که خواستار تغییر کاربری هستند در انتظار جلسه برای تصمیم گیری نهایی درباره این امر هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- سینماهایی که آماده کوبیدن میشوند
- سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد؛ هفت سینمای تهران مجوز تغییر کاربری گرفتند
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- سینما عصر جدید اراک در آستانه تعطیلی/ مدیر سینما: از صبح تا ۱۱شب در سینمای بیمخاطب بنشینیم که چه شود؟
- افزایش درخواست تغییر کاربری سینماها در موج چهارم کرونا
- پیام تصویری فردریک وایزمن به چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت
- نگاهی کوتاه به نمایش «زهرماری»/ یک تیم بازیگری درخشان
- انتقاد تند روزنامه جوان از جشنواره فیلم شهر
- واکنش روزنامه کیهان به حرف های دبیر جشنواره فیلم شهر در نشست خبری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف


این روزها کش و قوسهای فراوانی درباره تغییر کاربری سینما بین صاحبان سالن سینما و مسئولان مربوطه به وجود آمده است.


