تینا پاکروان تهیهکننده و کارگردان درباره ساخت سریال در صداوسیما بیان کرد که با برآوردهای کنونی که دقیقهای سه میلیون تومان است ساخت اثر محکوم به باخت است.
به گزارش سینماسینما، تینا پاکروان با اشاره به طرح فیلمنامهای که چند سال پیش برای ساخت به سازمان صداوسیما داده بوده است، گفت: من چند سال پیش طرحی را به نام سریال «خانهدارها» به سازمان صداوسیما ارایه دادم که اعلام کردند سرمایه ای برای آن نمی دهند.
وی درباره داستان این فیلمنامه عنوان کرد: «خانهدارها» قصه تعدادی زن بود که به جبر و یا دلایل دیگر خانهدار هستند و چون بخشی از مخاطبان تلویزیون خانه دار هستند من فکر کردم که چرا برای این مخاطبان از خودشان نگوییم تا بتوانند با چنین زنانی همذات پنداری کنند و حرفشان را از طریق آنها بشنوند.
پاکروان با اشاره به جزییات این کار بیان کرد: ما برای نگارش طرح این فیلمنامه از جامعه شناس و روانشناس کمک گرفتیم. طرح این فیلمنامه از من بود و نگارش را احمد رفیع زاده برعهده داشت، همچنین از بازیگرانی از جمله آزیتا حاجیان، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش که در نقش زنان خانه دار بازی کرده بودند در نگارش قصه ها وام گرفتیم.
این کارگردان سینما با اشاره به طرحی که به سازمان صداوسیما ارایه داده بود، اظهار کرد: ما طرحی از یک تحقیق ۱۰۰ صفحه ای به سازمان صداوسیما ارایه کردیم و حدود ۱۳ قسمت هم به صورت خلاصه به آنها تحویل داده شد. این طرح به حدود چهار سال پیش تعلق دارد و آن زمان به من اعلام کردند که بودجه نیست و یا خیلی تمایلی برای ساختش نبود.
پاکروان درباره اینکه تمایلی برای ساخت دوباره این طرح دارد یا خیر؟ تصریح کرد: فکر می کنم سازمان به لحاظ اقتصادی در شرایطی است که امکان ساخت آن را ندارد. ضمن اینکه برآوردهای سازمان دقیقه ای سه میلیون تومان است و این رقابت محکوم به باخت است. اکنون شبکه نمایش خانگی سریال هایی می سازد که می تواند به راحتی دست به رقابت بزند و امکانات خوبی هم در اختیار فیلمساز قرار می دهد.
وی در پایان اظهار کرد: من چند سال پیش با سازمان کار می کردم و برآوردها خیلی بهتر بود اکنون برای تهیه کننده نوعی خودکشی است که وارد کار با سازمان شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به نقدهای «تاسیان»/ نمایش یک دوران آرام، لزوما رویا فروشی نیست
- «تاسیان» و پایانی بیقهرمان
- «تاسیان» و نظریه مرگ مولف
- تاسیان میشود بیتو
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- واکنش تینا پاکروان به توقیف «تاسیان»
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- عرضه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





