هنرمند تجمسی اهل ژاپن با همکاری بامداد افشار و گروه اتاق داستان شوجی ترایاما، شاعر، نمایشنامهنویس و سینماگر برجستهی ژاپنی، را روایت میکند.
به گزارش سینماسینما،آهنگ شوجی ترایاما، حاصلِ همکاری بامداد افشار و گروه اتاق با تسویوشی اوزاوا، هنرمند تجسمی ژاپنی، منتشر شد.
ثاوزاوا نمایشگاههای متعددی در معتبرترین موزههای ژاپن از جمله موزهی هنر موری در توکیو، موزهی هنرهای معاصر هیروشیما و موزهی هنر شهر چیبا برگزار کرده است. او در آخرین مجموعهاش با عنوان «بازگشتِ …» داستان چند شخصیت شناختهشدهی تاریخی را در بستری متفاوت با واقعیت و با ترکیبی از نقاشی، ویدئو و موسیقی روایت میکند. داستان تخیلیِ بازگشتِ شوجی ترایاما یکی از قطعات این مجموعه است که با همکاری بامداد افشار تهیه و تولید شده. بامداد افشار سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم را از سیوهشتمین جشنوارهی بینالمللی فیلم فجر دریافت کرد.
شوجی ترایاما (۱۹۳۵-۱۹۸۳) شاعر، نمایشنامهنویس، نویسنده، کارگردان و عکاس آوانگارد ژاپنی بود. بسیاری او را یکی از تاثیرگذارترین و جنجالیترین هنرمندان خلاق ژاپن میدانند. از او بهعنوان یکی از تاثیرگذارترین چهرهها بر فیلمسازان مختلف ژاپنی از دههی ۱۹۷۰ به بعد نام برده شده است. شهرت و اعتبار ترایاما کار او را حتی به اجرا در جشن هنر شیراز کشاند. او همچنین در ۱۹۷۶ عضو هیئت داوران جشنوارهی بینالمللی فیلم برلین بود.
آهنگ شوجی ترایاما را میتوانید در اسپاتیفای، آیتونز، اپلمیوزیک، آمازون، ساوندکلاود و دیگر بسترهای معتبر بینالمللی موسیقی بشنوید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





