طی دیدار رابین ناندی با سید مهدی جوادی، یونیسف و فارابی در راستای ارتقای دانش سینماگران در حوزه کودک و همچنین ارتقای مضامین سینمای کودک بر توسعه همکاری خود توافق کردند.
به گزارش سینماسینما، سید مهدی جوادی مدیرعامل فارابی با بیان اینکه در حوزه حقوق کودک، ایران جزو کشورهای پیشرو بهشمار میآید، گفت: یکی از مأموریتهای فارابی پیرامون سند چشمانداز پنج ساله، موضوع احیای سینمای کودک و نوجوان است که ذیل آن، تولیدات مطلوب در این حوزه و ایجاد باشگاه ملی سینمای کودک و نوجوان را نیز در دستور کار خود قرار دادهایم.
دبیر سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اظهار کرد: امسال که در حال بررسی شرایط و مقتضیات برگزاری جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان بودیم، مصممتر شدیم که به هیچ عنوان، کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنوارهای نکنیم. هم برگزاری جشنواره مهم است و هم کیفیت آثار حاضر در جشنواره، البته با فراگیری ویروس کرونا، تولیدات در عرصه کودک و نوجوان هم نحیفتر شد.
جوادی ادامه داد: اینکه یونیسف نقش پسینی ایفا کند و صرفاً به عنوان تقدیرکننده و اهدا کننده جوایز در جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان حضور داشته باشد، امری حداقلی است، از اینرو ما مشتاقیم تا یونیسف از ابتدای مسیر و در حین شکلگیری آثار سینمایی با تولیدکنندگان آثار همراه شود.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک، به پیشرو بودن حقوق ایران در عرصه حمایت از کودکان تاکید کرد و ادامه داد: میبایست ایندست از مزیتهای جمهوری اسلامی ایران در آثار سینمایی کودک و نوجوان نیز نمود پیدا کند.
او در پایان صحبتهای خود، با استقبال از برگزاری رویدادها و کارگاههای مشترک، ایجاد کارگروه مشترک با یونیسف را پیشنهاد داد.
در این دیدار رابین ناندی نماینده یونیسف در ایران، با تاکید بر همراهی در جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان و همکاری دو جانبه با بنیاد سینمایی فارابی در طول سال گفت: یک طرح پنج ساله داریم که پس از تکمیل، کارگاههای مشترک و سالانه را هم در بر میگیرد.
او همچنین در ادامه سخنان خود به تحسین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» و بازی بازیگر کودک آن پرداخت.
در بخشی از این دیدار، وحید هدایتی مدیر حمایت از کودکان سازمان یونیسف بر لزوم آموزش همگانی سینماگران نظیر آنچه برای قضات، وکلا، مددکاران اجتماعی و … هست، تأکید کرد.
مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف نیز ضمن استقبال از ایدههای مطرح شده در این نشست گفت: باتوجه به رویکرد مثبت و مشترکات حاصلشده از این دیدار، امید است همکاری فارابی و یونیسف به شکل گستردهتری ادامه پیدا کند.
همچنین رائد فریدزاده معاون امور بینالملل و توسعه بازارهای خارجی فارابی اظهار کرد: با توجه به جایگاه و کارکرد نهاد یونیسف، ایندست همکاریها نباید معطوف به صرف جشنواره شود، از اینرو باید با همفکری و تشکیل کارگروه مشخص از ظرفیتهای هر دو نهاد بیش از پیش استفاده کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





