مدیر امور تبلیغات جشنواره جهانی فیلم فجر درباره طراحی پوسترها و اقلام تبلیغی جشنواره امسال و فعالیتهایی که باهدف ایجاد یک هویت بصری مشخص برای جشنواره انجام شده است، توضیحاتی داد.
به گزارش سینماسینما ایرج تقیپور گفت: ما در سال گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم و توانستیم برای همه بخشهای جشنواره از خودروها، کارتها، حتی رومیزیها و پوسترها، هویت تصویری یکسان و یکدستی طراحی کنیم. امسال از آنجا که کارهای جشنواره بلافاصله بعد از پایان دوره قبل شروع شد، فرصت بیشتری داشتیم تا برای هویت بصری جشنواره بیشتر برنامهریزی و کار کنیم.
وی افزود: هویت بصری، کار یک گرافیست به تنهایی نیست، بلکه در واقع در رفت و آمد و همفکری دبیر جشنواره و مسئولین با گرافیست و طراح اتفاق میافتد و باید این درک متقابل وجود داشته باشد تا اتفاق خوبی رخ دهد. تجربه امسال از این جهت فوقالعاده موفقیتآمیز است که فرصت کافی در اختیار داشتیم و توانستیم به شکل گروهی و در کنار خلاقیتهای بصری حمیدرضا بیدقی به نتیجه درخشانی برسیم. اگر امسال نتیجه خوبی کسب کردهایم به دلیل زمان کافی و مهم تلقی کردن طراحی هویت بصری برای جشنواره بوده است.
تقیپور درمورد حجم کارهای گرافیکی انجام شده برای جشنواره توضیح داد: حجم کارهای گرافیکی بسیار بالا است، کارتهای شناسایی، کارتهای عضویت، ۱۲ پوستر طراحی شده که هر کدام با یکدیگر متفاوت است و برای هر کدام بیش از ۱۰ اتود زده شده تا به نتیجه رسیده است. برای طراحی پوستر اصلی و پوستر بخش آقای کیارستمی وقت زیادی صرف شد. حتی شمارههایی که قرار است روی غرفههای جشنواره نصب شود، هماهنگ با هویت بصری جشنواره طراحی شده است.
وی در مورد کارهای گرافیکی و سابقه حمیدرضا بیدقی گفت: بیدقی دانش آموخته هنرهای تزئینی سابق و دانشکده هنر فعلی است. او مدرس گرافیک است و سالهاست در دانشگاههای مختلف گرافیک تدریس میکند و در زمینه گرافیک بسیار باذوق است.
مدیر بخش تبلیغات جشنواره جهانی بیان کرد: از دوره ۲۷ اولین همکاری ما با بیدقی شروع شد و چند دوره نیز در جشنواره کودک با هم همکاری داشتیم و ۲ دوره است که به طور کامل با او در بخش گرافیک جشنواره همکاری میکنیم. بیشتر طراحیهای اصلی اقلام تبلیغی را بیدقی انجام داده و با همکاری یک تیم ۶ نفره کار کرده است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- فوت تهیهکننده پیشکسوت سینما و تلویزیون/ ایرج تقیپور درگذشت
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ساده کردن پیچیدگیها آری، ساده انگاری نه/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





