لیلا حاتمی نمایش دوباره فیلم «لیلا» را هیجانانگیز توصیف کرد. علی مصفا هم آن را بسیار مهم خواند و گفت: «لیلا» سرچشمه بسیاری از خوشیهای من و تقریبا بسیاری ناخوشیهای من در زندگی بوده است.
به گزارش سینماسینما، صد و چهل نهمین آیین دیدار گروه سینمایی هنروتجربه شب گذشته (۲۲ شهریورماه) با فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مجری برنامه با بیان اینکه فیلم «لیلا» در آن سالها بر جوانان آن نسل تاثیر زیادی گذاشت، این فیلم را یکی از بهترین فیلمهای تاریخ ایران و کارنامه داریوش مهرجویی دانست.
داریوش مهرجویی، کارگران فیلم «لیلا» نیز در سخنانی کوتاه، گفت: از شما خانمها و آقایان تشکر میکنم که در این شلوغی و ترافیک خیابانها به این برنامه تشریف آوردهاید. نسخهای از فیلم که امشب در اینجا نمایش داده میشود، نسخه تصحیحشده و به صورت DCP درآمده فیلم است که از نظر کیفیت تصویری، صدا با نسخه اصلی خود تفاوت بسیاری دارد. خوشحالم که اتفاقی صورت گرفته که به واسطه آن فیلمهای قدیمی را ترمیم کرده و نمایش میدهند. همچنین امیدوارم که این اتفاق برای همه فیلمهای سینمایی ایران رخ دهد.
لیلا حاتمی نیز اظهار کرد: دیدن مجدد فیلمی مانند این فیلم که بعد از حدود ۲۰ سال دوباره نمایش داده میشود برای من هیجانانگیز است. این هیجان امشب برای من چندین برابر است، چرا که هم خودم در این فیلم بازی کردهام، هم آنکه آقای مهرجویی کارگردان فیلم است و دیگر آنکه فیلم «لیلا» اولین فیلم من به عنوان بازیگر اصلی بود. همه دلایل وجود دارد که هیجانزده باشم و خوشحالم که امشب با شما این فیلم را میبینم.
همچنین علی مصفا با بیان اینکه اهمیت فیلم «لیلا» در تاریخ سینمای ایران برای همه مشخص است، یادآور شد: امشب برای من هم شب بسیار مهمی است. اهمیت این فیلم در تاریخ سینمای ایران برای همه مشخص است، همچنین برای شخص من هم علاوه بر افتخار همکاری مجدد با آقای مهرجویی (اولین همکاری مهرجویی و مصفا در فیلم «پری» صورت گرفته است) و جدا از جنبه سینمایاش، اهمیت خاص دیگری هم دارد. فیلم «لیلا» سرچشمه بسیاری از خوشیهای من و تقریبا بسیاری ناخوشیهای من در زندگی بوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





