تدوینگر فیلم «ساعت پنج عصر» با انتقاد از رفتار یکی از همکارانش در جشن حافظ گفت: «ماجرای پیش آمده در این جشن را از طریق انجمن صنفی تدوینگران پیگیری خواهم کرد.»
به گزارش سینماسینما، شامگاه شنبه ۲۱ مردادماه، در هفدهمین جشن حافظ که با اجرای مهران مدیری برگزار شد، سجاد پهلوانزاده به عنوان بهترین تدوینگر فیلمهای سینمایی برای تدوین فیلم «ماجرای نیمروز» برگزیده شد، او پس از دریافت جایزه خود با قرار گرفتن در پشت میکروفن خطاب به مهران مدیری گفت که فیلم او («ساعت ۵ عصر») را دیده و تدوین آن بد بوده است. این جمله غیرمنتظره مهران مدیری را هم به تعجب واداشت و خیلی کوتاه و با خنده جواب داد: «حالا چه کاری بود، اینجا»
حال یک روز پس از برگزاری این جشن، امیر ادیبپرور تدوینگر فیلم «ساعت ۵ عصر» ضمن عذرخواهی از مهران مدیری بابات رفتار همکارش در نامهای نسبت به این اتفاق گلایه کرده است.
در بخشهایی از متنی که ادیبپرور نوشته، آمده است: «ضمن عرض تبریک برای برگزیده شدن آقای سجاد پهلوانزاده برای تدوین فیلم «ماجرای نیمروز» در جشن سینمایی حافظ، تکدر و ناراحتی خود را از رفتار غیر حرفهای ایشان به عنوان یک تدوینگر، که به تازگی عضو انجمن صنفی تدوینگران سینمای ایران شده است، ابراز میکنم چرا که درک نمیکنم در یک جمع حرفهای سینما و تلویزیون، یک شخص چگونه به خود اجازه میدهد کار همکار خود را در غیاب او، بصورت غیر حرفهای در صحن یک جشن و در مقابل کارگردان اثر به نقد بگیرد.
اینجانب تدوینگر فیلمهایی چون «ساعت پنج عصر»، «رویای دم صبح»، «کوچه بی نام»، «آباجان» و … که از سال ۷۹ در این حرفه مشغول به کارم و افتخار دستیاری و شاگردی اساتیدی همچون استاد خرقهپوش را داشتهام، تاکنون در طول عمر کاری خود با چنین پدیدهای مواجه نشدم و نوشتن این نامه سرگشاده برای من نقد رفتار حرفهای کسی است که معتقد به همکاری در تولید یک فیلم ارزشی است. ساخت فیلم ارزشی برای من قابل احترام است، اما رفتار ارزشمند از آن بسیار بسیار مهمتر.»
این تدوینگر سینما در بخش دیگری از این متن تاکید کرده است: «من کماکان این رفتار را از طریق انجمن صنفی تدوینگران پیگیری خواهم کرد که نه تنها برای من، بلکه برای هیچکدام از همکارانم چنین اتفاق ناخوشایندی تکرار نشود. ایجاد رنجش کار بسیار سادهای است، اما رنجش زدایی امری است بسیار سخت و من نمیدانم که این عضو تازه وارد چگونه میتواند از من و همکارانم رنجشزدایی کند.
به امید موفقیت هرچه بیشتر ایشان در مسیر تازهشان و پایبندی بیشترشان به اخلاق حرفهای.»
ادیبپرور در آخر از مهران مدیری کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» هم بابت این اتفاق عذرخواهی کرده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





