رسول صدرعاملی از واکنشها نسبت به داوری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ابراز تاسف کرد و افزود: «افرادی که قبلا در این جشنواره تحسین شدهاند، تحتتاثیر احساسات لحظهای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال میبرند. من ازاین توهینها بسیار متأسف و غمگین هستم. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلیاش نرسیده است و دورههای سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»
به گزارش سینماسینما ،رسول صدرعاملی در گفتو گو با ستاد خبری جشنواره، با ابراز تاسف از موضعگیریها نسبت به داوری و فهرست نامزدهای این دوره از جشنواره، اظهار داشت: «من از این توهینها بسیار متأسف هستم. افرادی که در این جشنواره تحسین شدهاند، تحتتاثیر احساسات لحظهای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال میبرند. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلیاش نرسیده است و برای اینکه به جایگاه امروزش برسد، دورههای سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»
وی ادامه داد: «در دورههای گذشته به دلیل وجود نگاههای افراطی مخالفتهایی نسبت به برگزاری جشنواره وجود داشت، اما کسانی که جشنواره را دوست داشتند پایداری کردند و جشنواره را حفظ کردند و من امروز، از این توهینها بسیار غمگین میشوم.»
کارگردان فیلم تحسین شده «من ترانه پانزده سال دارم» با تاکید براینکه، ما حق انتقاد و اعتراض داریم اما حق بیحرمتی نداریم، تصریح کرد: «میشود، توهین یک کارگردان را به جوانیاش ببخششیم که به دلیل شور و هیجانی که داشته این کار را انجام داده است؛ اما نمیتوانم تاسف خودم را ابراز نکنم. ای کاش این جوانان میفهمیدند سینما و جشنواره چه شرایط عجیب غریب و دشواری را پشتسر گذاشته و چگونه امروز به آنها سپرده شده است.»
صدرعاملی درباره نامزدهایی که از قضاوت شدن در جشنواره انصراف دادهاند، اظهار داشت: «جشنوارهها برگزار میشوند که در حاشیه آن سینماگران و دوستداران سینما به بحث و گفتگو بپردازند، فکر کنند، نقدهایشان را مطرح کنند، ذهن سینمایی و هنری آدمها را فعال کنند و… اگر جشنواره نباشد، این بحثها هم نخواهد بود.»
او تصریح کرد: «کسانی که قواعد حضور در این جشنواره را پذیرفتهاند، نباید به همین راحتی قاعده بازی را به هم بزنند و تصمیمات هیجانی و لحظهای بگیرند. به هر هیأت داورانی نقد وارد است، اما این نقد باید از سوی کارشناسان، علاقهمندان، منتقدان و سیاستگذاران سینما باشد. افرادی که در مسابقه شرکت کردهاند، هرگز حق موضعگیری ندارند.»
وی با اشاره به حال و هوای صفهای مردمی، اظهار داشت: «این روزها بحثهای جذابی درباره فیلمها مطرح میشود. برخی خوشحالاند، برخی عصبانی و برخی دلخور و همه این احوالات مختص به جشنواره است. همه این چیزهاست که سینما را زنده نگه میدارد. بنابراین من متوجه نمیشوم که اینگونه همه این جشنواره زیر سئوال ببرند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- رسول صدرعاملی : هیچ سالی به طعم گس امسال نبوده است/ما سینما را دوست داریم
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم هر شب تنهایی
- دفاع رسول صدرعاملی از رنج کشان /فیلم محمد کارت بدون سرمایه رنجکشان ساخته نمی شد
- نمایش «سال دوم دانشکده من» در استرالیا پس از دعوت به مسابقه جوایز آسیا پاسیفیک
- زمان اکران آخرین فیلم رسول صدرعاملی مشخص شد
- رسول صدرعاملی داور جشنواره بینالمللی سنگاپور شد
- گفتوگو با رسول صدرعاملی به مناسبت موفقیت فیلم «سال دوم دانشکده من» در جشنواره فیلم مسکو/ مفهومگرا شوی، بازی را باختهای
- رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریمکنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار میدهند
- صدر عاملی :این روزها ماندهام میان فراستی و سالومه و مسیح علینژاد!
- رسول صدر عاملی بازیگر «خداحافظ دختر شیرازی» شد
- رسول صدر عاملی :آیا بازیکنان تیم ملی تحریک کننده و نیمه لخت هستند؟/شما را به خدا بس کنید!
- صدرعاملی :مدیرکل اداره نظارت وارزشیابی می گفت فیلمهایت ترویج دختر بازی است!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





