رسول صدرعاملی از واکنشها نسبت به داوری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ابراز تاسف کرد و افزود: «افرادی که قبلا در این جشنواره تحسین شدهاند، تحتتاثیر احساسات لحظهای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال میبرند. من ازاین توهینها بسیار متأسف و غمگین هستم. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلیاش نرسیده است و دورههای سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»
به گزارش سینماسینما ،رسول صدرعاملی در گفتو گو با ستاد خبری جشنواره، با ابراز تاسف از موضعگیریها نسبت به داوری و فهرست نامزدهای این دوره از جشنواره، اظهار داشت: «من از این توهینها بسیار متأسف هستم. افرادی که در این جشنواره تحسین شدهاند، تحتتاثیر احساسات لحظهای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال میبرند. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلیاش نرسیده است و برای اینکه به جایگاه امروزش برسد، دورههای سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»
وی ادامه داد: «در دورههای گذشته به دلیل وجود نگاههای افراطی مخالفتهایی نسبت به برگزاری جشنواره وجود داشت، اما کسانی که جشنواره را دوست داشتند پایداری کردند و جشنواره را حفظ کردند و من امروز، از این توهینها بسیار غمگین میشوم.»
کارگردان فیلم تحسین شده «من ترانه پانزده سال دارم» با تاکید براینکه، ما حق انتقاد و اعتراض داریم اما حق بیحرمتی نداریم، تصریح کرد: «میشود، توهین یک کارگردان را به جوانیاش ببخششیم که به دلیل شور و هیجانی که داشته این کار را انجام داده است؛ اما نمیتوانم تاسف خودم را ابراز نکنم. ای کاش این جوانان میفهمیدند سینما و جشنواره چه شرایط عجیب غریب و دشواری را پشتسر گذاشته و چگونه امروز به آنها سپرده شده است.»
صدرعاملی درباره نامزدهایی که از قضاوت شدن در جشنواره انصراف دادهاند، اظهار داشت: «جشنوارهها برگزار میشوند که در حاشیه آن سینماگران و دوستداران سینما به بحث و گفتگو بپردازند، فکر کنند، نقدهایشان را مطرح کنند، ذهن سینمایی و هنری آدمها را فعال کنند و… اگر جشنواره نباشد، این بحثها هم نخواهد بود.»
او تصریح کرد: «کسانی که قواعد حضور در این جشنواره را پذیرفتهاند، نباید به همین راحتی قاعده بازی را به هم بزنند و تصمیمات هیجانی و لحظهای بگیرند. به هر هیأت داورانی نقد وارد است، اما این نقد باید از سوی کارشناسان، علاقهمندان، منتقدان و سیاستگذاران سینما باشد. افرادی که در مسابقه شرکت کردهاند، هرگز حق موضعگیری ندارند.»
وی با اشاره به حال و هوای صفهای مردمی، اظهار داشت: «این روزها بحثهای جذابی درباره فیلمها مطرح میشود. برخی خوشحالاند، برخی عصبانی و برخی دلخور و همه این احوالات مختص به جشنواره است. همه این چیزهاست که سینما را زنده نگه میدارد. بنابراین من متوجه نمیشوم که اینگونه همه این جشنواره زیر سئوال ببرند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- رسول صدرعاملی : هیچ سالی به طعم گس امسال نبوده است/ما سینما را دوست داریم
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم هر شب تنهایی
- دفاع رسول صدرعاملی از رنج کشان /فیلم محمد کارت بدون سرمایه رنجکشان ساخته نمی شد
- نمایش «سال دوم دانشکده من» در استرالیا پس از دعوت به مسابقه جوایز آسیا پاسیفیک
- زمان اکران آخرین فیلم رسول صدرعاملی مشخص شد
- رسول صدرعاملی داور جشنواره بینالمللی سنگاپور شد
- گفتوگو با رسول صدرعاملی به مناسبت موفقیت فیلم «سال دوم دانشکده من» در جشنواره فیلم مسکو/ مفهومگرا شوی، بازی را باختهای
- رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریمکنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار میدهند
- صدر عاملی :این روزها ماندهام میان فراستی و سالومه و مسیح علینژاد!
- رسول صدر عاملی بازیگر «خداحافظ دختر شیرازی» شد
- رسول صدر عاملی :آیا بازیکنان تیم ملی تحریک کننده و نیمه لخت هستند؟/شما را به خدا بس کنید!
- صدرعاملی :مدیرکل اداره نظارت وارزشیابی می گفت فیلمهایت ترویج دختر بازی است!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





