بیانیه ویدیویی کاوه مظاهری فیلمساز ایرانی در مذمت سیاستهای ضد انسانی دولت آمریکا پس از دریافت جایزه جشنواره «ترایبکا» با واکنش رسانههای بینالمللی مواجه شد.
به گزارش سینماسینما، کاوه مظاهری کارگردان فیلم کوتاه «روتوش» که نخستین حضور بینالمللی فیلمش در شانزدهمین جشنواره بین المللی «ترایبکا» رقم خورده بود علیرغم استقبال مخاطبان جشنواره از فیلمش به دلیل قوانین مهاجرتی دولت ترامپ موفق به حضور در این جشنواره نشد. با این حال وی که در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شد با ارسال ویدیویی که در مراسم اختتامیه این جشنواره به نمایش درآمد ضمن قدردانی از توجه جشنواره به فیلمش، اعتراض خود به سیاستهای دولت آمریکا را اعلام و در نهایت جایزه خود را به مهاجران سراسر دنیا تقدیم کرد.
این اقدام مظاهری بازتاب گستردهای در رسانههای جهان داشت. به صورتی که نشریه نیویورک تایمز در شماره چاپی ۲۹ آوریل خود با اختصاص بخش مهمی از خبر اختتامیه جشنواره ترایبکا به گفتههای کاوه مظاهری موفقیت این فیلم کوتاه و گفتههای کارگردان ایرانی آن را پوشش داد.
هالیوود ریپورتر نیز با اختصاص بخش آغازین خبر اختتامیه این جشنواره به گفتههای کاوه مظاهری، متن کامل بیانیه کاوه مظاهری را منتشر کرد. نکته قابل توجه در بازتاب رسانهای این بیانیه توجه رسانهها به اصطلاح «تصمیمات عجیب آقای ترامپ» است که از سوی کاوه مظاهری بیان شده است.
وبسایتهای خبری ان بی سی نیویورک، استارتریبون و ددلاین هالیوود نیز با اخصاص بخش مهمی از متن خبر خود به این بیانیه واکنش خود نسبت به گفتههای کاوه مظاهری را ابراز داشتهاند.
متن پیام ویدیویی کاوه مظاهری بدین شرح است: «سلام به همه. قبل از هر چیز تشکر میکنم از هیات داوران جشنواره ترایبکا که امسال فیلم کوتاه «روتوش» را به عنوان بهترین فیلم این بخش جشنواره انتخاب کردهاند. خیلی متاسفم از این که من آنجا نیستم و نمیتوانم با شما رو در رو صحبت کنم. دلیل اینکه آنجا نیستم این در واقع «تصمیمات عجیب آقای ترامپ» است که یکی از کوچک ترین طبعاتش این است که من و گروهم نتوانستیم ویزای آمریکا را بگیریم. الان هم مجبور هستم از طریق این ویدیو با شما صحبت کنم. خیلی خوشحال هستم که اولین جایزه جشنواره ترایبکا به یک فیلم کوتاه ایرانی با فیلم من اتفاق میافتد. این جایزه را با افتخار تقدیم میکنم به همه مهاجرین در گوشه و کنار دنیا که با سختی تلاش میکنند زندگیشان کمی بهتر شود.»
فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری با دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «ترایبکا» در نخستین حضور بینالمللی خود، موفق به کسب معرفی نامه این جشنواره به آکادمی اسکار شد و رسما در رقابتهای اسکار ۲۰۱۸ شانس حضور به عنوان یکی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم کوتاه داستانی را خواهد داشت.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- کاوه مظاهری: نظم و تمرکز در اکران «هنر و تجربه» ضروری است
- انتقاد اولیور استون از بایدن/ اصرار کارگردان بر انتشار اسناد ترور کندی
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- کاوه مظاهری کارگردان «بوتاکس» مطرح کرد/ قوانین مربوط به فیلمساز اول باید تغییر کند
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- شور و شعور
- کاوه مظاهری: «بوتاکس» یک کمدی سیاه است
- معرفی داوران و فیلمهای بخش مستند و داستانی هفتمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- خشم هالیوود از تبرئه شدن ترامپ
- خوشحالی چهرههای مطرح هالیوود از رفتن ترامپ و آمدن بایدن
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





