بولتن نیوز نوشت :رئیس سازمان صدا و سیما در اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامههای عروسکی تلویزیونی گفته است که ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است!
باید از ایشان سوال کرد منظور شما از فضای مجازی کجاست؟! اصلا تا به الان در این فضا شخصا حضور پیدا کرده اند و اگر هم حضور پیدا کرده اند، چه چیزهایی دیده اند که به نظرشان ۸۰ درصد این فضا دارای محتوای مستهجن است و ایشان و سازمان تحت مدیریتشان باید با برنامه سازی فرزندان این مملکت را از این منجلاب نجات دهند؟!
علی عسگری از محتوای ناسالم فضای مجازی صحبت می کند ولی نگاهی به آنچه که در دوره مدیریتش بر صدا و سیما رفته است، نمی کند. سریال هایی که به سبک سریال های ترکیه ای عشق های چند ضلعی را ترویج می دهند و زندگی های اشرافی و شهر بی قانون را نمایش می دهند و برنامه های سفارشی که فرهنگ مصرف را تبلیغ می کنند. جناب علی عسگری بهتر است که محتوای آن چه که از صدا و سیما پخش می شود را مورد پالایش قرار دهد، سپس به محتوای فضای مجازی ورود پیدا کند.
اما سوالی برای همه اهل فن و فعالان رسانه ای و فرهنگی به وجودآمده است که منبع این آمار ۸۰ درصدی علی عسگری کجاست؟! کسی منکر مشکلات این فضا نیست اما اینکه گفته شود تنها ۲۰ درصد از این فضا سالم است، حقیقت ندارد. این حرف یا دروغ است و یا از سر جهل. هر کدامشان باشد علی عسگری باید پاسخگو باشد که چرا چنین اظهار نظری کرده است و از طرف خود چنین آماری داده است.
امروز و در عرصه جنگ نرم، اتفاقا نیروهای فعال با قدرت حداکثری مشغول فعالیت هستند و محتوای خیلی خوبی در این فضا تولید می شود. مضاف بر این نکته، حتی اگر کسی از مملکت ما در این فضا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، همچنان حجم محتوای مستهجن بسیار کمتر از این مقداری است که علی عسگری گفته است.
البته یک احتمال دیگر را نیز باید در نظر گرفت. احتمالی که معمولا برای برخی مدیران رخ می دهد و آن بلای حرف زدن است. مدیران ما همچنان یاد نگرفته اند که اگر از چیزی اطلاع ندارند، بهتر است در آن زمینه سکوت کنند تا خدای نکرده اتفاقی مشابه آن چه که برای علی عسگری رخ داده، برایشان رخ ندهد. لازم نیست برای اینکه یک نفر بگوید من به جنگ نرم اشراف دارم و فضای مجای را هم می شناسم، از خود آمارسازی کند تا چیزی گفته باشد. این رفتار باعث می شود که آن فرد تنها به علت شهوت حرف زدن و اظهار نظر کردن آبروی خود را هم ببرد.
نه تنها علی عسگری بلکه هر کسی که تریبونی در اختیار دارد بهتر است پیش از حرف زدن راجع به حوزه ای که از آن شناخت ندارد، سکوت پیشه کند. قطعا از این سکوت ضرری به حیثیتش نخواهد خورد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- یک ایرانی داور جشنواره ونیز شد
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- تلاش ترامپ برای توقیف فیلمش در جشنواره کن ادامه دارد
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «آیههای زمینی» برنده جایزه بزرگ یک جشنواره خارجی شد
- «آیههای زمینی» در فرانسه اکران میشود
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- استقبال تماشاگران ایتالیایی از «آیههای زمینی»
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- گفتگو با علی عسگری کارگردان فیلم «آیههای زمینی»، به نمایش در آمده در جشنواره کن
- «آیههای زمینی» برای جایزه چقدر شانس دارد؟/ جدول ستاره منتقدان فرانسوی
- ویدئویی از حضور عوامل فیلم «آیههای زمینی» در جشنواره کن
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم