بولتن نیوز نوشت :رئیس سازمان صدا و سیما در اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامههای عروسکی تلویزیونی گفته است که ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است!
باید از ایشان سوال کرد منظور شما از فضای مجازی کجاست؟! اصلا تا به الان در این فضا شخصا حضور پیدا کرده اند و اگر هم حضور پیدا کرده اند، چه چیزهایی دیده اند که به نظرشان ۸۰ درصد این فضا دارای محتوای مستهجن است و ایشان و سازمان تحت مدیریتشان باید با برنامه سازی فرزندان این مملکت را از این منجلاب نجات دهند؟!
علی عسگری از محتوای ناسالم فضای مجازی صحبت می کند ولی نگاهی به آنچه که در دوره مدیریتش بر صدا و سیما رفته است، نمی کند. سریال هایی که به سبک سریال های ترکیه ای عشق های چند ضلعی را ترویج می دهند و زندگی های اشرافی و شهر بی قانون را نمایش می دهند و برنامه های سفارشی که فرهنگ مصرف را تبلیغ می کنند. جناب علی عسگری بهتر است که محتوای آن چه که از صدا و سیما پخش می شود را مورد پالایش قرار دهد، سپس به محتوای فضای مجازی ورود پیدا کند.
اما سوالی برای همه اهل فن و فعالان رسانه ای و فرهنگی به وجودآمده است که منبع این آمار ۸۰ درصدی علی عسگری کجاست؟! کسی منکر مشکلات این فضا نیست اما اینکه گفته شود تنها ۲۰ درصد از این فضا سالم است، حقیقت ندارد. این حرف یا دروغ است و یا از سر جهل. هر کدامشان باشد علی عسگری باید پاسخگو باشد که چرا چنین اظهار نظری کرده است و از طرف خود چنین آماری داده است.
امروز و در عرصه جنگ نرم، اتفاقا نیروهای فعال با قدرت حداکثری مشغول فعالیت هستند و محتوای خیلی خوبی در این فضا تولید می شود. مضاف بر این نکته، حتی اگر کسی از مملکت ما در این فضا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، همچنان حجم محتوای مستهجن بسیار کمتر از این مقداری است که علی عسگری گفته است.
البته یک احتمال دیگر را نیز باید در نظر گرفت. احتمالی که معمولا برای برخی مدیران رخ می دهد و آن بلای حرف زدن است. مدیران ما همچنان یاد نگرفته اند که اگر از چیزی اطلاع ندارند، بهتر است در آن زمینه سکوت کنند تا خدای نکرده اتفاقی مشابه آن چه که برای علی عسگری رخ داده، برایشان رخ ندهد. لازم نیست برای اینکه یک نفر بگوید من به جنگ نرم اشراف دارم و فضای مجای را هم می شناسم، از خود آمارسازی کند تا چیزی گفته باشد. این رفتار باعث می شود که آن فرد تنها به علت شهوت حرف زدن و اظهار نظر کردن آبروی خود را هم ببرد.
نه تنها علی عسگری بلکه هر کسی که تریبونی در اختیار دارد بهتر است پیش از حرف زدن راجع به حوزه ای که از آن شناخت ندارد، سکوت پیشه کند. قطعا از این سکوت ضرری به حیثیتش نخواهد خورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سهم سینماگران ایرانی از جشنواره ونیز
- آثار جشنواره ونیز ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم علی عسگری در بخش افقها
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- یک ایرانی داور جشنواره ونیز شد
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- تلاش ترامپ برای توقیف فیلمش در جشنواره کن ادامه دارد
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «آیههای زمینی» برنده جایزه بزرگ یک جشنواره خارجی شد
- «آیههای زمینی» در فرانسه اکران میشود
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- استقبال تماشاگران ایتالیایی از «آیههای زمینی»
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- گفتگو با علی عسگری کارگردان فیلم «آیههای زمینی»، به نمایش در آمده در جشنواره کن
- «آیههای زمینی» برای جایزه چقدر شانس دارد؟/ جدول ستاره منتقدان فرانسوی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





