مجید مجیدی که عضو هیات داوران ۳۴ امین جشنوارهی جهانی فیلم فجر بود، از اینکه رضا میرکریمی سال دیگر عهدهدار دبیری این جشنواره خواهد بود، ابراز خوشحالی کرد.
این کارگردان در حاشیهی اختتامیهی جشنوارهی جهانی فیلم فجر گفت: بسیار خوشحالم که آقای میرکریمی دوباره برای دبیری جشنواره انتخاب شده است؛ زیرا حیف بود با انتخاب شخص دیگری دستاوردهای بزرگ این دوره از جشنواره از بین برود.
وی اضافه کرد: امیدوارم ایشان چندین دوره دبیر جشنواره بماند تا جشنواره ما به جایگاه و قوامی که شایسته آن هست، برسد.
کارگردان فیلم “محمد رسول الله” دربارهی نقاط ضعف این دوره از جشنواره توضیح داد: قطعاً هیچ کاری بدون عیب نیست اما باید یاد بگیریم حُسنها را ببینیم و یکی از محاسن جشنوارهی امسال تخصصی شدن آن بود که میتواند سینمای آن را به جهت تکنیکی ارتقاء دهد.
مجیدی همچنین بخش “دارالفنون” را یکی از بخشهای قابل توجه این جشنواره برشمرد و افزود: این بخش را بسیار دوست داشتم و معتقدم استمرار جلسات آن میتواند بسیار مفید باشد. علی رغم وقت اندکی که برای برگزاری کارگاه آموزشی داشتم، بعد از دیدن علاقهمندی هنرجویان حاضر در کارگاه، مشتاق شدم کارگاه دیگری در جشنواره برگزار کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که دوام جشنوارهی جهانی فیلم فجر را در چه میبینید؟ توضیح داد: در مستقل بودن و داشتن تعریف مشخص.
سال گذشته جشنوارهی جهانی فجر مستقل بود اما اتفاق ویژهای نداشت اما جهش آن در سال دوم در حیطهی تخصصی شدن آن بود که اتفاق مهمی است.
کارگردان فیلمهای «بچههای آسمان» و «بید مجنون» یادآور شد: نقش ملی جشنواره بیشتر از جنبهی مردمی است و مخاطبان آن تماشاگرانی هستند که دوست دارند شاهد دستاوردهای یک سالهی سینما باشند اما جشنواره جهانی، جنبهی تخصصیتری دارد و باعث رشد و ارتقای سینمای جوان ما که نوپا هم هست، میشود. البته این جشنواره گامهای اول را برمیدارد اما شروع قابل قبولی برای یک جشنوارهی جهانی مستقل در ایران است.
منبع : ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم