تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۶:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125745

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما شب گذشته در اولین قسمت از برنامه پشت صحنه از رادیو تهران گفت: به خاطر به دنیا آمدن فرزندم، نزدیک به دو سال است که کار نکرده‌ام اما در حال حاضر مشغول تصویربرداری سه پروژه سینمایی به صورت همزمان هستم.

به گزارش سینماسینما، نیوشا ضیغمی درباره فعالیت‌های اجتماعی‌اش اظهار داشت: حدود ۴ تا ۵ سال پیش با انجمن کودکان کار آشنا شدم که این همکاری ابتدا برایم در حد یک تیزر تبلیغاتی بود. اما بعد یکی از دغدغه‌های بزرگ زندگی‌ام شد. به نظر من کار کودکان یکی از بزرگترین معضلات امروز جامعه ما است.

این هنرمند ادامه داد: وقتی کودکان کار را حتی با شرایط فرزند خودم قیاس می‌کنم، می‌بینم متاسفانه امکاناتی برای رشد، تربیت، بهداشت، بازی، تحصیل و خیلی چیزهایی که حق طبیعی هر بچه ای است که باید در چهارچوب یک زندگی سالم بگنجد، ندارند. آن‌ها مجبورند در کودکی کار کنند و متاسفانه تعدادشان هم در حال زیاد شدن است.

بازیگر فیلم سینمایی شوریده افزود: من نمی‌توانم کاری برای معاش آنان کنم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که صدای این کودکان باشم. حتی اگر بخواهیم این را نمایشی یا هر چیز دیگری بدانیم، وظیفه انسانی خود می‌دانم که اینگونه باشم.

وی خاطرنشان کرد: هر کس یک عقیده شخصی دارد و می‌تواند این مسئله را تحلیل کند اما به هر حال بازخوردی که در جامعه از زمانی که سفیر انجمن کودکان کار شده‌ام می‌بینم، خیلی خوب است. اکثر ما فقط یک تصور داریم که این کودکان سر چهارراه گل می فروشند و کسی آنها را می برد و می آورد. واقعاً این طور نیست. خیلی از این بچه‌ها سرپرست خانواده‌هایشان هستند. در سن ۶-۷ سالگی مجبورند کار کنند تا خرج خانه را بدهند. واقعیتش این است که ما خیلی چیزها را نمی‌دانیم اما شعار دادن خیلی راحت است.

در پایان این گفتگو نیوشا ضیغمی در واکنش به مهاجرت مهناز افشار هم گفت: درباره کاری که خانم افشار انجام داده است، در حال حاضر من هیچ اطلاعی ندارم. اعتقاد شخصی من این است که اینجا بوده‌ام، اینجا مانده ام و در اینجا خواهم ماند. با همه اتفاقات عجیب و غریبی که می افتد و هر روز هم درگیرش هستیم ترجیح می دهم و دوست دارم اینجا باشم. من اینجا جوانی ام را گذاشتم و با تلاش به این جایگاه رسیده‌ام و ترجیح می‌دهم که همین جا بمانم.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها