کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو که در مراسم بزرگداشتشان در جشنوارهی فیلم حسنات حاضر بودند،در سخنانی از وضعیت زایندهرود ابراز تاسف کردند.
به گزارش سینماسینما، زمستان سال ۸۹ بود که جشنواره حسنات با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری از دیدگاه مخاطبان دیده شد و حالا با گذشت پنج دوره از این جشنواره امسال به ششمین ایستگاه خود رسیده است؛ زاون قوکاسیان خشت اول جشنواره را گذاشت و در آیینی دیگر از او که برای اصفهان تلاشهای فراوانی کرد، یاد میشود.
این جشنواره که توسط کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان برگزار میشود،شامگاه ۱۴ اسفند ماه در سالن اصلی استاد فرشچیان ششمین دوره خود را آغاز کرد؛ رسول صدر عاملی که دبیری این رویداد را برعهده دارد با اشاره به ویژهترین اتفاق حسنات امسال که بخش شهروندی است، گفت: وظیفه استعدادیابی که “زاون” برای جشنواره در نظر گرفته بود توانستیم در پنج دوره گذشته با موفقیت انجام دهیم و هم اکنون فیلم سازان موفقی در عرصه سینما داریم که در جشنواره حسنات دیده و تبدیل به کسانی شدند که سرنوشت و آینده سینما ایران را رقم بزنند.
دبیر ششمین دوره فیلم کوتاه حسنات یادآور شد: امسال سه هزار و ۱۶۵ فیلم به جشنواره رسید که از ماهها قبل یک گروه بسیار جدی که با سینما آشنا بودند تلاش کردند از بین فیلمهای ارسالی تعدادی را انتخاب کنند و این اصل استعدادیابی است و حاصل تلاش این انتخابها ۱۲۷ فیلم ساز شده است که در پنج روز آینده مهمان اصفهان خواهند بود.
او ادامه داد: در این پنج روز فیلم سازان، فیلم یکدیگر را میبینند و آن را نقد میکنند و علاوه بر آن رویا پردازی نیز میکنند و وظیفه اصلی مدیران هر شهر و کشور این است که به همین رویاها اهمیت دهند و بستری آماده کنند که این رویاها محقق شود، همانگونه که در پنج سال گذشته این رویاها در جشنواره حسنات محقق شدهاند.
صدرعاملی گفت: سرزمین ما تا کمتر از دو دهه قبل سرزمین شعر و هنر و ادبیات بود اما اکنون با قاطعیت میگویم که این سرزمین سینماست و در هر خانواده یک یا دو نفر به سینما علاقمند هستند و در اینجا جشنواره حسنات خود را نشان میدهد و امسال جشنواره با تمام سختیهایی که داشته است با کمک همکاران و مسئولان در شهری که پایتخت فرهنگی جهان است، بار دیگر رونق گرفت.
این هنرمند با اشاره به افتخاری که فرهادی برای سینمای ایران کسب کرده است،گفت: سینمای ایران در جهان به نوعی بی نظیر است و همه دنیا به سینما ایران احترام میگذارند و اصغر فرهادی یک سینماگر جهانی است.
کیومرث پوراحمد هم که مراسم بزرگداشتاش در جشنوارهی حسنات انجام شد در سخنانی گفت: من همان هستم که سال ۶۹ مجید را با تمام عطر خوشش ساختم و ماندگار ساختم کوچههایی را که دیگر رنگ و بویی از آن لمس نمیکنید؛ همانی که حالا معتقد است که فضای فرهنگی اصفهان بدون “زاون” مثل اصفهان بدون زاینده رود است. ا
این کارگردان معتقد است که یک دولت نابخرد موجب خشک شدن زاینده رود شد. همانی که میگوید باید رییس جمهور مادام العمر ایران میشد! تا همچنان به خلق چنین افتخاراتی ادامه دهد! شاید نتوان مرگ را متوقف کرد اما زاینده رود را میتوان زنده کرد.
امرالله احمدجو هم که بزرگداشتاش برگزار شد،گفت: اصفهان مرد بزرگی مانند فرهادی را در خود پرورش داده است و مردان بزرگ بسیاری دارد.
کارگردان «روزی روزگاری» با اشاره به زاینده رود ادامه داد: امیدوارم آینده زاینده رود چنین نشود که تصاویر رود را به آیندگان نشان دهیم و بگوییم در این محل یک رودخانه بوده است و حالا پاساژها جایگزین آن شدهاند و اگر اصفهان نصف جهان است ما متاسفانه نیمی از پلها را داریم و نیمه دیگر محو شده است.
او با اشاره به جشنوارهی حسنات گفت: جوانانی که در این جشنواره شرکت میکنند، شاید هیچ کدام نیاز مالی نداشته باشند اما نیاز فقط در نیاز مادی خلاصه نمیشود، نیازهای معنوی نیز بخش عظیمی از نیازهای همه ما است و این جوانان کمترین و شاید بزرگترین نیازشان این بوده است که دیده شوند و در این جشنوارهها است که یکدیگر را میبینند و رشد میکنند و از جهتی امر خیری در جریان است.
ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات تا ۱۸ اسفند ماه در سالن فرشچیان و سالن سوره برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- هنرنمایی پس از مرگ!
- تماشای اعجاز نمای پایانی/ نگاهی به فیلم «منگلهورن»
- ناگفتههایی از مرگ ناباورانه کیومرث پوراحمد/ داریوش فرهنگ چه گفت؟
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- ۱۰ اردیبهشت برگزار میشود؛ بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- اصغر فرهادی: مشابه «کیومرث پوراحمد» نخواهیم داشت
- بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود
- ساختن جهان شخصی/ یاد و خاطرهای از کیومرث پوراحمد
- ما همه مون خسته ایم/یادداشتی از احسان بیگلری درباره کیومرث پوراحمد
- یک شب یلدای ناتمام…/ در یادبود کیومرث پوراحمد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





