تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۸:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 140843

۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی طی یک ماه آینده به ۷۵ هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از خانه ملت، سید عباس صالحی در مورد اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و اصحاب رسانه در دوران کرونا گفت: صندوق اعتباری هنر حق ۳ ماه بیمه هنرمندان را پرداخت کرد و همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی طی یک ماه آینده به ۷۵ هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثبت‌نام مشمولان وام کرونا از طریق سامانه کارا، بیان کرد: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هنرمندان تایید شده و بانک‌ها تاکنون ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان به حساب هنرمندان و بنگاه‌هایی که درخواست تسهیلات داشتند، واریز کرده‌اند، البته انتظار داریم بانک‌ها بیشتر به کمک بیایند و در همین راستا همتی، رئیس بانک مرکزی قول داد، به بانک‌ها توصیه کند، رقم‌هایی که ما تایید کردیم و به بانک‌ها دادیم را با رعایت تضمین‌های مورد نظر مورد توجه قرار دهند و سختگیری نکنند تا در پرداخت وام تسریع شود.

صالحی در پایان گفت: سازمان برنامه و بودجه هم مبلغ خوبی را برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۴ درصدی در نظر گرفته است که می‌تواند به ما در حمایت از هنرمندان کمک کند. تاییدهای اولیه پرداخت این وام صورت گرفته و زمان پرداخت اعلام خواهد شد.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها