تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۵:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 145359

وزیر ارشاد اعلام کرد که همه فعالیت های هنری اعم از تئاتر، کنسرت، سینما از هفته آتی به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، عباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگارن جواب داد که بخشی از این مسایل درباره وضعیت فعالیت های هنری در ایام کرونا به ویژه در هفته آتی بود.

وی در پاسخ به اینکه چضور می شود کنسرت‌های موسیقی را تا قبل از ساعت ۱۸ برگزار کرد، گفت: اساسا در ۲ هفته آتی همه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است که این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.

صالحی تاکید کرد: مساله باز بودن مراکز هنری تا ساعت ۱۸ مربوط به هفته های قبل است و سالن‌های هنری و موسیقی اگر فاصله‌ اجتماعی را با همان قانون ۵۰ درصد ظرفیت رعایت می کردند فعالیت آنان مجاز بود.

وی همین موضوع را در افزایش قیمت کنسرت ها تاثیرگذار دانسته و از این افزایش قیمت دفاع کرد. به گفته وی، موضوع قیمت‌ بلیت‌ها نیز متناسب با این است که موظف به افزایش فاصله‌ها بودند و در نتیجه اگر سالنی ۵۰۰ نفر گنجایش داشت، بیش از ۲۵۰ نفر را نمی‌توانست در خود جا دهد.

وزیر ارشاد درباره حمایت دولت که می توانست باعث شود فشار افزایش قیمت به مردم وارد نشود، گفت: متاسفانه ما این مشکل را در فضای سالن‌های تئاتر و سینما هم داریم که محدودیت‌های پیش‌آمده از ابتدای سال تاکنون شرایط سختی را برای عمده اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و منجر به پرهیز مردم از حضور در چنین اماکنی شده است. در این شرایط سخت البته کمک‌های دولتی تا حدی جبران‌کننده بوده است اما با جبران همه مشکلات فاصله داریم.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها