وزیر ارشاد گفت: «۵۰ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراضهایی که توسط برخی رسانهها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه ای به انتقاد صریح از فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو پرداخت.
وی در ابتدای این گفتگوی کوتاه گفت: فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراضهایی که توسط برخی رسانهها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاستهای دولت است.
علی جنتی درباره نظر خود درباره محتوای این فیلم پرحاشیه اظهار داشت: فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج میکند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه میدهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانهها هم ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضعگیری دیرهنگام همچنین در پاسخ به این سوال که دراین صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟ گفت: کسانی که مجوز اکران آن را دادهاند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

جنتی که بنا به برخی اعلامها در دیدار چندی قبل خود با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود در پایان این گفتگو صدور مجوز نمایش خانگی فیلم ۵۰ کیلو آلبالو را منوط به انجام اصلاحات کرد.
بنا به این گزارش از آغازین روزهای اکران این فیلم در سینمای ایران گروهها و منتقدین مختلف سینمایی اعتراض و هشدارهایی به این قبح شکنی که در قالب یک فیلم سینمایی کانون فرهنگ عمومی مردم را هدف گرفته بود مورد انتقاد قرار دادند. انتقاداتی که همواره از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بی پاسخ و یا با حمله مورد هجمه قرار گرفت.
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در اقدامی نمادین و برای نشان دادن اعتراض جدی خود به رئیس سازمان سینمایی که فارغ التحصیل همان دانشگاه است نامهای سرگشاده و یک پیاله آلبالوی فاسد را برای حجتالله ایوبی فرستاد.
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ادمین فن پیچ بهنوش بختیاری به قتل رسید
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- «سارقین عتیقه» به پایان فیلمبرداری رسید/ شروع مراحل پس از تولید
- کامنت تند بهنوش بختیاری درباره همکارانش/ پست اینستاگرامی سوسن پرور در حمایت از بازیگران نقشهای فرعی
- انتقاد تند بهنوش بختیاری از حذف سارا و نیکا از سریال پایتخت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- حمله تند بهنوش بختیاری به سینا ولی الله : آقا سینا تو لات کوچه خلوتی
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





