تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۲۰:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153813

وزیر اطلاعات گفت: ما به پیوند بین وزارت اطلاعات و مجموعه نخبگی از جمله شعرا به عنوان یک ضرورت نگاه می‌کنیم و معتقدیم که مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) با زبان و آثار هنرمندان و شعرا می تواند به جامعه معرفی شود.

به گزارش  سینماسینما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی،  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی در شیراز افزود: یکی از مهمترین عرصه‌ها که باید شعر شاعران بدرخشد عرصه گمنامی و مظلومیت است، جوانان و دلاور مردان گمنامی که جان خود را بر کف می‌گیرند که امنیت و آرامش را برای مردم وکشور به ارمغان آورند.

او ادامه داد: سربازان عرصه گمنامی همواره در سنگر و عرصه جهاد حضور دارند، جهادی که به دلیل گمنامی بخش عظیم آن ناگفته می‌ماند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت شعر بر انسان‌ها افزود: رسول گرامی اسلام اثر شعر را سحرآمیز دانستند که این اثر بر جان انسان‌ها و همچنین عقل و خرد آن‌ها مشهود است.
علوی گفت: پیامبراکرم (ص)، در زمینه تاثیر شعر بر حکمت نیز تاکید کرده اند که شعر بیش از سیراب کردن عواطف و احساسات، بر عقل انسان اثر می‌گذارد.

وزیر اطلاعات، استقبال شعرا از نخستین جشنواره شعر گمنامی را در افزایش روحیه سربازان گمنام امام زمان (عج) بسیار موثر دانست و تصریح کرد: کمتر کسی فکر می‌کرد که این جشنواره با استقبال خوب شعرا همراه شود اما شرکت حدود ۲۰۰ شاعر در این جشنواره نشان دهند برخوردار بودن از مردمی قدرشناس است که زبان مجاهدت خاموش را هم خوبی می فهمند.
وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز سربازان عرصه‌ سلامت و عرصه امنیت جان خود را بر کف گرفته‌اند تا هم سلامت و هم امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند و این مجاهدت را شهدای عزیز بازگو می‌کنند.
علوی افزود: وزارت اطلاعات در خدمت همه اقشار به ویژه هنرمندان از جمله شاعران است و خوشحالیم که امروز شاهد پیوند این وزارتخانه با دانشمندان و پژوهشگران و بخش‌های مختلف هنر، علم و فرهیختگی هستیم.
او ادامه داد: ما شاهد استقبال خوب پژوهشگران در دانشگاه‌ها در دو همایش امنیت و  دانشگاه، استقبال خوب نخبگان حوزوی در دو همایش امنیت و فقه اطلاعاتی و شاهد حضور خوب نخبگان در عرصه‌های مختلف امنیت مردمی در همایش‌های امنیت و مردم بودیم.
او اضافه کرد: استقبال و حمایت نخبگان، سربازان گمنام امام زمان (عج) را روح و انگیزه دیگری می‌بخشد که با باور به قدرشناسی مردم، به رسالت خود در عرصه امنیت، بیشتر و بهتر عمل کنند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز حضور هنرمندان در عرصه سینما و تئاتر با خلق هنرهای بسیار خوب مایه افتخار ما و تمام هنرمندان است و وقتی سریالی در تلویزیون به نمایش گذاشته شد برخی کسانی که پیوندی با عمق مردم ندارند و با تلاش جهادگران عرصه مجاهدت خاموش چندان آشنایی ندارند وقتی کارگردان آن سریال را به نوعی سرزنش می‌کردند آن کارگردان سر را بالا گرفت و با سرفرازی گفت، برای چه شرمنده و خجالت زده باشم، از اینکه با همکاری دستگاه امنیتی کشورم سریالی را در عرصه امنیت پدید آورده‌ام و از اینکه مجاهدت خاموش سربازان گمنام که امنیت را برای زن و فرزندم و کشورم ایجاد کره‌اند شرمنده باشم؟
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: امروز این مساله باید در کشور نهادینه شود، در تمام کشورها اینگونه است، مجموعه‌هایی که با دستگاه‌های امنیتی کار می‌کنند افتخار می‌کنند که دستگاه امنیتی همکاری آنها را پذیرفته اما در جامعه ما همکاری با دستگاه امنیتی به غلط به عنوان یک امر منفی تلقی می‌شود که این جز اثرگذاری نفوذ دشمن چیز دیگری نیست اما امروز این اثرگذاری نفوذ رنگ باخته است.
وی افزود: امروز شعرا از اینکه در عرصه گمنامی شعری بسرایند استقبال می‌کنند، هنرمندان ما از خلق آثار هنری مانند فیلم و سریال با همکاری  وزارت اطلاعات و دستگاه امنیتی استقبال می‌کنند و ما هم افتخار می‌کنیم که در خدمت همه این عزیزان هستیم.
وزیر اطلاعات افزود: نخستین جشنواره شعر گمنامی پایانی بر مهجوریت و مغفول ماندن عرصه گمنامی در شعر شاعران شد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری این جشنواره در شهر شیراز به شکل فاخرتر و شکوهمندتر باشیم.

برگزیدگان جشنواره ملی شعر گمنامی در این آیین که در فضای باز و در  جوار آرامگاه حافظ در شیراز برگزار شد، تقدیر و از کتاب مجموعه اشعار شاعران در وصف سربازان گمنام امام زمان (عج)  رونمایی شد.

تعدادی از شاعران منتخب این جشنواره ملی که از سایر استان‌ها در این جشنواره شرکت کرده بودند، با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان فارس به صورت مجازی در این آیین شرکت داشتند.
چهار تن از شاعران استان فارس نیز به نمایندگی از شاعران کشور در این آیین به شعرخوانی در وصف سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات پرداختند.
در این آیین، یاد و خاطره شهید محسن جعفری از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات که اواخر بهمن‌ماه ۱۳۹۹ هنگام انجام ماموریت در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید و در زادگاهش شیراز آرام گرفت، گرامی داشته شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها