تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۰۲:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 167249


محمد تاجیک :امشب و همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) دیدم که کانال تلگرامی رسمی حجه الاسلام عالی ، استفاده هوشمندانه ای از فیلم به کبودی یاس ساخته جواد اردکانی کرده و بخشهایی از این فیلم را با سخنرانی حجه الاسلام عالی به شکل جالبی تلفیق نموده است و نتیجه کار ، خوب از کار در آمده است .کاری به ضعیف و یا قوی بودن فیلم به کبودی یاس از نظر ارزشهای سینمایی ندارم ولی اینکه روحانیون و برخی از اقشار متدین به سمت چنین کارهایی رفته اند در نوع خود قابل توجه است .

با اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب می گذرد وهمه فیلمها با نظارت شدید از سوی دولت و حاکمیت سانسور و اکران می شود  ولی هنوز نسبت به سینما در برخی محافل مذهبی و در میان برخی از روحانیون دافعه عجیبی وجود دارد .

چند سال پیش فیلمی از اظهار نظر یکی از روحانیون مشهور را دیدم که رفتن به سینما را در کنار دختر بازی و گناهان کبیره در تقابل با عزاداری سید الشهدا دانسته بود.خیلی وقت پیش هم اظهار نظری از آقای قرائتی دیدم که با افتخار می گفت که کمتر وقت خود را صرف فیلم دیدن می کند.

این درحالی است که بسیاری با نظرات امام خمینی (ره)و رهبر انقلاب درباره سینما آشنایی دارند .اظهارات تاریخی امام خمینی  که می گفت ما با سینما مخالف نیستیم و با فحشا مخالفیم و یا اظهارات یک دهه پیش دیدار مقام معظم رهبری با سینماگرا که سینما را کلید توسعه کشور می دانستند ..

اتفاقا تا آنجایی که می دانم رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه معروف هستند به اینکه یک کتابخوان حرفه ای هستند به این هم معروفند که یک علاقه مند جدی سینما هستند و در سالهای اخیر حتی درباره آثار معروف سینمای ایران ، اظهار نظرهای و تحلیل های جالبی داشته اند. از یه حبه قند میرکریمی گرفته تا فیلم سیانور بهروز شعیبی …

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها