سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد علت اکران نشدن فیلم «خوک» ساخته مانی حقیقی مشکل فنی است که در تدوین وجود داشته و ابراهیم داروغهزاده تاکید دارد اکران فیلم طبق برنامه پیش خواهد رفت.
به گزارش سینماسینما، براساس مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی باید از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در سرگروه پردیس سینمایی کورورش به نمایش عمومی درمیآمد، اما همانطور که در خبری روز گذشته اشاره شد، بلیتهای این فیلم در سینماهای تعیین شده برای اکران آن به فروش نمیرسد.
این وضعیت امروز ۱۲ اردیبهشت ماه هم ادامه دارد و همچنان هیچ سالن سینمایی بلیتهای نمایش این فیلم را عرضه نمیکند و امکان تهیه بلیت آن از سایت سینماتیکت نیز وجود ندارد.
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره علت اکران نشدن این فیلم، گفت: «طبق آیین نامه شورای صنفی فیلم «خوک» بر اساس قراردادی که با سرگروه دارد در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه که امروز است باید اکران شود و باید دلیل اکران نشدن این فیلم به صورت مکتوب به شورای صنفی نمایش اعلام شود.»
او افزود: «براساس آیین نامه اگر فیلمی در زمانی که برایش مشخص شده اکران نشود، از تعداد هفته ای که قرارداد دارد کاسته خواهد شد. اگر فیلم «خوک» چهار هفته با سرگروه کورش قرارداد دارد، زمان اکرانش از امروز در حال محاسبه است تا هفته آینده که وضعیت شان را اعلام کرده و در جلسه شورای صنفی بررسی شود.»
سخنگوی شورای صنفی با بیان اینکه این تاخیر در اکران به شورای صنفی و سینمای سرگروه ارتباطی ندارد، توضیح داد: «شنیده ها و پیگیری که انجام شده حاکی از این است که بحث تدوین و فنی فیلم برطرف نشده و به همین دلیل هنوز این فیلم را اکران نکردهاند و هیچ ارتباطی به سرگروه سینمایی و شورای صنفی نمایش ندارد.»
ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم در پاسخ به علت اکران نشدن فیلم «خوک» بیان کرد: «این فیلم طبق برنامه چیدمان اکران روی پرده خواهد رفت و مشکلی متوجه آن نیست.»
در خلاصه داستان «خوک» آماده است: «حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستارهی محبوبش صبر ندارد و میخواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کمکم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا میرود تعقیب میکند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمیگیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتلها در شبکههای اجتماعی مطرح میشود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل میشود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشهی هوشمندانهای بکشد…»
حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پری ناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش ایفای نقش کردهاند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز در این فیلم حضور دارند.
سایرعوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: مانی حقیقی، سرمایه گذار : سید محمد امامی ، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری،طراح لباس: نگار نعمتی،طراح صحنه:امیرحسین قدسی،تدوین: میثم مولایی،طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی،صدابردار:داریوش صادق پور، طراح چهره پردازی:مهرداد میرکیانی،جلوه های ویژه بصری: وحید قطبی زاده، عکاس: عباس کوثری، محصول : شرکت تصویر گستر پاسارگاد.
این فیلم تنها نماینده سینمای ایران در بخش اصلی جشنواره فیلم برلین بود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادی از داریوش مهرجویی در بیستوپنجمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- گزارشی از موقعیت سینمای ایران در فرانسه به مناسبت اکران فیلم «تفریق»
- نامه تند یک فیلمساز به محمد خزاعی/ مانى حقیقی: اصلاحیههای شما نامشروع است
- سازمان سینمایی حضور «تفریق» در جشنوارههای خارجی را بلامانع اعلام کرد
- «تفریق» در جشنواره تورنتو رونمایی میشود
- فیلمبرداری «چرا گریه نمیکنی؟» به پایان رسید
- جشنواره پالم اسپرینگز برگزار نمیشود/ زنگ خطر برای دیگر جشنوارهها
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- سینماسینما/ برگزاری جشنواره برلین در زمان مقرر بدون تعویق/ آیا اعتبار گذشته به این جشنواره بازمیگردد؟
- داروغه زاده :اصل اعتراض مهدویان به سانسور را به حق می دانم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





