برنامه نود نسبت به مطلب منتشر شده در یکی از روزنامههای صبح امروز واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، بعد از تعطیلی یک باره برنامه تلویزیونی نود حالا صبح امروز و بار دیگر این برنامه پرطرفدار سر زبان ها افتاد. ماجرا از صبح امروز و انتشار گزارشی با عنوان «عادل و صدا و سیما در چالش شفافیت» در یکی از نشریات آغاز شد. وقتی که این نشریه ادعاهایی درخصوص درآمد و دستمزد فردوسی پور، تهیه کننده و برنامه نود منتشر کرد.
در بخش از این گزارش آمده بود که برنامه نود دستمزدهای کلانی از طریق نظرسنجی پیامکی، سایت، اپلیکیشن و کانال تلگرامی دریافت کرده است. این روزنامه در پایان گزارش خود نیز عنوان کرده که تلاش آنها برای دریافت پاسخی از طرف عادل فردوسی پور بی نتیجه مانده است.
حالا بعد از گذشت چند ساعت سایت رسمی برنامه نود که تحت مدیریت عادل فردوسی پور است، در پاسخ به این ادعاها جوابیهای منتشر کرده است و آورده که این گزارش ناصحیح، غیر مستدل و به دور از انصاف است و فاصله زیادی با واقعیت دارد.
متن کامل جوابیه سایت نود به شرح زیر است:
با توجه به انتشار مطلبی در مورد درآمدهای نظرسنجی پیامکی، سایت، اپلیکیشن وکانال تلگرامی برنامه نود در یکی از نشریات رسمی کشور مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸، ذکر چند نکته در راستای روشن شدن افکار عمومی ضروری است.
اعداد و اطلاعات مطرح شده در مطلب این نشریه با عنوان «عادل و صدا و سیما در چالش شفافیت»، ناصحیح، غیر مستدل، به دور از انصاف، اخلاق و اصول کار رسانهای نگاشته شدهاند و به همین دلیل نتیجهای که نویسنده مطلب در مورد درآمدهای حاصل از برنامه و بسترهای مجازی آن گرفته، فاصله زیادی با واقعیت دارد.
این در حالی است که برنامه نود در تمام عمر فعالیت خود در مقابل زیادهخواهی و پیشنهادهای ناصواب برخی افراد و اسپانسرها ایستادگی کرده است و هرگز اجازه ورود سرویسهای ارزش افزوده و سواستفاده از مردم را نداده است و حتی یک ریال از جیب مخاطبان شریف نود درآمدزایی نکردهاست. از آنجا که ادعاهای مطرح شده در روزنامه فرهیختگان متوجه دو شرکت دیگری است که یکی مسئولیت اجرای نظرسنجی پیامکی و اپلیکیشن و دیگری مسئولیت سایت و کانال تلگرام برنامه نود را بر عهده دارند، هر دو شرکت یاد شده جوابیهای در پاسخ به اطلاعات و دادههای ناصحیح مطلب روزنامه فرهیختگان منتشر کردهاند که در سایت برنامه نود موجود است.
از رسانههای محترم و البته مستقل انتظار میرود که اخلاق حرفهای را در درج، نشر و بازنشر مطالب رعایت کنند. در صورت ادامه انتشار چنین مطالب نادرست و ناروایی حق پاسخگویی و پیگیری آن محفوظ خواهد بود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- آقای جبلی! صراحت بیشتری داشته باشید /یک بار برای همیشه تکلیف ۹۰ را مشخص کنید
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- مدیر مخالف عادل فردوسیپور از شبکه ۳ رفتنی شد؟/ شبکه ۲ یا سیما فیلم در انتظار فروغی
- وقتی فردوسیپورها نباشند…
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- چرا عادل فردوسیپور، محبوبِ سینماگران است
- معاون سیما: تغییر برخی از مدیران شبکهها اجتنابناپذیر است
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- ساترا اجازه پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فوتبال را نداد
- فردوسیپور عذرخواهی کرد
- آغاز ماراتن جشنواره سی و نهم فجر / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





