سینماسینما، علی پاکزاد– تهیهکننده فیلم «سلام بمبئی» تاکید کرد افزایش چشمگیر فروش فیلمها، منجر به افزایش دستمزد عوامل خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «سلام بمبئی» توانست رکورد فروش را در اولین روز اکران عمومی بدست بیاورد. این فیلم در اولین روز اکران، ۳۶۰ میلیون فروش داشت که توانست رکورد فروش یک فیلم را در روز نخست اکران به نام خود ثبت کند. این فیلم همچنین در یک روز بیشترین مخاطب را جذب کرد و از این حیث نیز در سال ۹۵ رکورددار است. این فیلم همچنین بهترین فروش آخرهفته را نیز به نام خود ثبت کرده است.
در این شرایط سئوالی به وجود میآید که آیا این افزایش فروشها روی دستمزدهای دستاندرکاران نیز نقشی دارد؟
جواد نوروز بیگی تهیه کننده «سلام بمبئی» در گفتوگو با سینماسینما، درباره افزایش دستمزد عوامل فیلمهای سینمایی گفت: «قطعا هر صنعتی نسبت به وضعیت اقتصادی که دارد، به کارمندان و کسانی که در آن حوزه مورد نظر فعالیت میکنند دستمزد میدهد. سینما هم به همین صورت عمل میکند. اکنون شاهد به وجود آمدن اتفاقات خوبی در سینما هستیم. زمانی که سینما و فیلمهای سینمایی خوب بفروشند طبعا عوامل هم از این موضوع سود میبرند. به شخصه اعتقاد دارم که شرایط نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است. به تبع زمانی که فروش فیلمها بهبود یابد، دستمزدها نیز ارتقا پیدا میکند.»
او ادامه داد: «این افزایش دستمزدها در فیلم «سلام بمبئی» هم به نوعی نمود پیدا کرد. طبیعی است که با افزایش فروش فیلمها دستمزد دوستان نیز بیشتر شود. معتقدم که اکنون تحولی در این عرصه در حال به وجود آمدن است که باید آن را به فال نیک بگیریم. یک حرکت کلی شکل گرفته است. بازیگران و کسانی که در سینما فعالیت دارند با افزایش دستمزد روبرو هستند. بازیگران ما شرایط خوبی را امروز تجربه میکنند. زیرا دستمزدهای قابل توجهی دریافت میکنند.»
نوروزبیگی تاکید کرد: «حتی اگر فیلمهای ما فروش خوبی هم نداشته باشند باز هم دستمزدها افزایش پیدا میکنند. بازیگران هم اکنون شاهد این افزایش دستمزد هستند. آنها دستمزدهای خوبی دریافت می کنند و دیگر برایشان اهمیتی ندارد که در چه فیلمی یا چه نقشی حضور داشته باشند. زمانی که این دستمزدها بالا برود دیگر کاهش پیدا نمیکند. این افزایش برای عوامل و فنی و کسانی که پشت صحنه هستند هم صدق میکند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- واکنش پژمان بازغی به گلایه اکبر عبدی از حقوق بازنشستگی
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





