روابط عمومی پردیس سینمایی کورش در پاسخ به هشدار گروه سینمایی «هنر و تجربه» متنی را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در پی هشدار گروه سینمایی «هنر و تجربه» نسبت به تحریم پردیس سینمایی کورش در خصوص نمایش فیلمهای این گروه سینمایی، روابط عمومی پردیس کورش نامهای را منتشر کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
«به نام خدا
بیشک پردیس سینمایی کورش بهعنوان بزرگترین و پرمخاطبترین پردیس سینمایی یا به نقل از روابط عمومی محترم هنر و تجربه به عنوان مهمترین گلوگاه نمایشی کشور، حمایت از تمامی فیلمهای در حال اکران را درصدر وظایف خود میداند.
دو روز گذشته خبری با مضمون هشدار جهت تحریم سینما کورش در خصوص فیلمهای هنر و تجربه منتشر شد که به نظر میرسید ضمن احترام دوطرفه موجود بین مجموعهها نکاتی نیز وجود دارد که لازم به توضیح و درنهایت تعامل است.
گروه محترم و شریف هنر و تجربه شش ماه است که قرارداری با این مجموعه ندارد و پردیس سینمایی کورش با نگاه حمایت و پشتیبانی تمامی فیلمهای مربوط به هنر و تجربه را اکران میکند پس در نتیجه نگرانی نگاه سرمایه سالاری از طرف سینمای متفکر هنر و تجربه نسبت به پردیس کورش نباید وجود داشته باشد چه بسا که مجموع پرداخت شش ماه از آخرین قرارداد بسته شده نیز با این پردیس تسویه نشده است.
نکته دوم اینکه کمترین ظرفیت سینما کورش ۱۹۰ صندلی است و تجربه این چندسال نشان داده که بیشترین تعداد مخاطب هنر و تجربه در اکثر سانسها ۱۰ یا پانزده نفر بوده که به همین دلیل سالن مجهز وی آی پی کورش که دهنفره است در اختیار این دسته از مخاطبان قرار میگیرد.
میشود فیلم «کوپال» را به عنوان یکی از پرفروشترین فیلمهای هنر و تجربه دانست که در بهترین روز بیشترین تعداد بلیت فروخته شدهاش بیست و پنج نفر بوده است. در بیشتر مواقع مخاطبان با برنامه ریزی در سانس بعدی این فیلم را تماشا کردهاند. اینکه شاید یک یا دو نفر با ظرفیت پر روبه رو شده باشند هرگز دلیل مناسبی برای اعتراض نیست. چرا که برخی سانسها در برخی روزها حتی یک نفر مخاطب نیز ندارد از طرفی دیگر فراموش نکنیم که درحال حاضر فیلمهای خوبی در حال اکران هستند که به اقتصاد و رونق سینما نیز کمک میکنند. طبیعی است که ما درمورد این فیلمها با تعداد بالای مخاطب روبه رو هستیم پس لازم است به این حجم از مخاطب نیز احترام گذاشته شود که دقیقا کارگردان محترم فیلم کوپال نیز به خاط مخاطب و از جنس همین احترام اعتراض کرده است.
سینمای هنر و تجربه برای پردیس کورش سینمای مهم و ارزشمندی است و این نکته قابل انکار نیست چرا که نگاه تازهای را وارد چرخه اکران کرده است به همان اندازه مخاطب سینما نیز برای کورش مهم و ارزشمند است درنتیجه مدیریت کردن هر دوی این ارزشها با توجه به کمیت و کیفیت فیلمها در چهارچوب قانون و توافق اتفاق میافتد. از سینمای هنر و تجربه انتظار درک این موضوع را بدون نگرانی و برچسب زدن همراه اعتماد خواهانیم.چرا که اعتقاد داریم «هنر و تجربه» سینمای متفکر و قابلی است و ما هرگز در حمایت کردن از «هنر و تجربه» کوتاهی نخواهیم کرد. در آخر املای درست پردیس کورش بدین شکل است که بسیار از رعایت کردن این امر خرسند خواهیم شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- «کن – پامنار» در سینماهای هنروتجربه روی پرده میرود/ رونمایی از پوستر
- رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «دوار» در آستانه اکران
- پوستر مستند «مشق امشب» رونمایی شد/ لیست شهرهایی که فیلم را اکران میکنند
- اکران «ایمو» از ۱۴ دی در هنر و تجربه / رونمایی از پوستر
- نمایش فیلمی با موضوع سایکودرام در گروه هنر و تجربه
- «بیآبان» از اول آذر اکران میشود
- «درخت خاموش» از سن دیگو آمریکا جایزه گرفت
- در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «درخت خاموش» مطرح شد: هنر زاییده رنج است/ سریالهای ترکیهای اصلاً شبیه واقعیت جامعه ترکیه نیست
- در مراسم افتتاحیه فیلم «درخت خاموش» مطرح شد؛ اگر سینما یک جا بماند موجب مرگ و انحطاط است/ تحقق یک رویا در گروه سینمایی هنر و تجربه
- «درخت خاموش» در گروه هنر و تجربه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- با حکم حمیدیمقدم؛ سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه منصوب شد
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





