بیست و یکمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایروان در کشور ارمنستان برندگان جوایز افتخاری و رقابتی خود را اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، بیست و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم ایروان (زردآلوی طلایی) از تاریخ ۹ تا ۱۶ جولای (۱۸ تا ۲۵ تیر ماه) در کشور ارمنستان برگزار شد و «لاو دیاز» فیلمساز مستقل فیلیپینی ریاست هیات داوران بخش مسابقه بینالمللی را بر عهده داشت و در نهایت هم فیلم مستند «سیاره دزدیده شده من» به کارگردانی فرحناز شریفی جایزه زردآلوی نقرهای بخش رقابتی پانورامای منطقه را دریافت کرد.
همچنین جعفر پناهی، آتوم اگویان، کوین اسپیسی و آلکساندر پین نیز با دریافت جایزه افتخاری و ویژه پاراجانوف جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایروان مورد تقدیر قرار گرفتند.
امسال مستند «خانه خاموش» ساخته فرناز و محمدرضا جورابچیان که محصول مشترک ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر است، در بخش مسابقه اصلی جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان به روی پرده رفت و فیلم «مرز بیپایان» ساخته عباس امینی که محصول مشترک ایران، آلمان و جمهوری چک است نیز در بخش پانورامای منطقهای این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





