مستند «وارسته محبوب» به معرفی یونس شکرخواه – پدر علم روزنامهنگاری آنلاین ایران – میپردازد.
به گزارش سینما سینما ، «وارسته محبوب» به کارگردانی وحید صادقی، مستند پرتره کوتاهی از استاد یونس شکرخواه است که در گفتگو با او و همکارانش، پدر علم روزنامهنگاری آنلاین ایران را معرفی میکند.
او در این مستند درباره اصالت مشهدی خود، ادامه تحصیل در هند در رشتههای جامعهشناسی و سینما و رها کردن درس و بازگشت به ایران با انقلاب اسلامی سخن میگوید.
همچنین درباره آغاز کار خود در سال ۶۰ که به عنوان مترجم برای روزنامه اطلاعات کار میکرد و ادامه فعالیتها، دیدگاههایش درباره روزنامهنگاری، ارتباطات، روابط عمومی و زندگی شخصیاش حرف میزند.
در این مستند همچنین با شخصیتهایی چون حسامالدین آشنا (استاد علوم ارتباطات و مشاور فرهنگی رییس جمهور)، حسن نمکدوست (روزنامه نگار و استاد علوم ارتباطات)، فریدون صدیقی (روزنامهنگار و استاد دانشگاه)، سید فرید قاسمی (نویسنده و پژوهشگر) و شهیندخت خوارزمی (استاد علوم ارتباطات) درباره شکرخواه گفتگو شده است.
صدیقی او را مورد عجیب بنجامین باتن معرفی میکند و حسندوست در وصف او میگوید: «دکتر شکرخواه در حوزه خبر مثل قله دماوند هستند و کسی مثل من همچون تپه عباس آباد! نگران این مقایسه هم نیستم و فکر میکنم کاملا به حق است.»
مستند «وارسته محبوب» دوشنبه (۱۰ آبان ماه) ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن میرود و سهشنبه، ۱۱ آبان ساعت ۱۰ بازپخش می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خالق» فراخوانی برای زندگی با هوش مصنوعی نیست!
- «خالق» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار شد؛ کسی که دنبال نام و نان نبود/ نگذارید انسانهای خدوم خانهنشین شوند
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار میشود
- بررسی «شبگرد» در سینماتِک خانه هنرمندان ایران؛ وقتی جنگ تیراژ به مهمترین اصل در روزنامهنگاری تبدیل میشود
- «شبگرد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند