فیلم «پسر یک ثروتمند» که در روسیه به پرفروشترین فیلم تاریخ این کشور بدل شده، از طریق یک سرویس استریم مشهور چینی، در این کشور به صورت آنلاین ارایه میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، غول استریم چینی یعنی سرویس «آی کیو آی وی» (iQiyi) پرفروشترین فیلم روسی را بهصورت آنلاین در چین توزیع میکند.
«پسر یک ثروتمند» که برای نخستینبار در برلین در بازار فروش ظاهر شده در حال حاضر در روسیه به یک پدیده بدل شده است.
این فیلم به کارگردانی کلیم شیپنکو در روسیه با عنوان «خولوپ» به معنی «سرف» اکران شده و نام خود را به عنوان پرفروشترین فیلم روسی همه تاریخ در باکس آفیس این کشور ثبت کرده است. این فیلم که ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ یعنی آخرین روزهای سال پیش راهی پردهها شد تاکنون ۴۸ میلیون دلار فروش کرده است. این فیلم در آلمان، صربستان و بالتیک نیز ۱.۷ میلیون دلار فروخته است.
«پسر یک ثروتمند» داستان یک پسر پولدار است که یک زندگی ممتاز دارد. او در تلاش است تا رفتارش را اصلاح کند و باور میکند در قرن نوزدهم بهعنوان یک رعیت وابسته به زمین (سرف) زندگی میکند.
«سنترال پارتنرشیپ» اکنون بهدنبال فروش حق بازسازی این فیلم و معتقد است: هر فرهنگی چنین شخصیتهایی دارد. آنها بسیار قابل تشخیص هستند و میتوانند بهراحتی در هر مکان جغرافیایی دیده شوند.
این کمپانی حقوق فیلم را در بازار فیلم اروپا ارایه میکند.
این فیلم کلیم شیپنکو در تعطیلات سال نو ۲.۳۱۷ میلیارد روبل (۳۸ میلیون دلار) فروش کرد و رکورد «آواتار» جیمز کامرون را در این کشورشکست.
گریشا شخصیت اصلی این فیلم کار نمیکند و پول پدرش را در کلوپهای گران قیمت خرج میکند و به هیچ وجه احترامی برای مردم قایل نیست. او معنی توهین به یک زن یا پلیس را نمیفهمد. اما پس از یک مهمانی شام او تصادف میکند و حافظهاش را از دست میدهد. وقتی از خواب بیدار میشود میفهمد کت و شلوار و پولها و گوشی تلفنش نیست و همه افراد دو رو بر او اصرار دارند که سال ۱۸۶۰ است (یک سال قبل از لغو سیستم سرف در روسیه) و گریشا هم کارگر یک اصطبل است.
«خولوپ» شاید یک کمدی سفر در زمان محسوب شود، اما گریشا در واقع در یک آزمایش روانشناختی قرار گرفته و توسط دوربینهای بیشماری تحت مراقبت است. پدرش هم تیمی از بازیگران را استخدام کرده تا همراه یک روانشناس، پسرش را وادار کند تا به عنوان یک سرف زندگی کند تا یاد بگیرد با مردم چگونه رفتار کند. عشق را باور کند و در زندگی این همه عجله نداشته باشد.
با این فیلم در عین حال میتوان دریافت مردم روسیه در قرن نوزدهم چگونه زندگی میکردند. این فیلم همچنین طنزی از زندگی مدرن روسیه است و نقشی که پول و یک پدر ثروتمند در زندگی افراد بازی میکند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانواده خلج» به اکران آنلاین رسید/ نمایش ۳ انیمیشن در سالن حقیقت
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





