پدر نفرولوژی ایران درواکنش به کمپین پزشکان برای شکایت ازداریوش مهرجویی گفت: من معتقدم که نه پزشکان تافته های جدا بافته ای هستند، و نه هنرمندان.چراکه انسان ممکن الخطاست؛ همه ما می توانیم کار درست یا خطا انجام دهیم، بنابراین به جای دشنام و ستیز بهتر است بدون هیاهو قضاوت درست کنیم.
به گزرش سینما سینما ،پروفسور بهروز برومند در گفتگو با شفاآنلاین ضمن تأیید سخنان دکتر ایرج فاضل، وزیراسبق بهداشت و رئیس جامعه ی جراحان ایران در رابطه با کمپین جمع آوری امضا برای شکایت از داریوش مهرجویی گفت: درود بر دکتر فاضل عزیز و موضع گیری مناسب ایشان.چراکه دکترفاضل همانند همیشه نشان دادند که همواره در بزنگاه های تاریخی، بهترین تصمیمات و رهنمون ها را داشته اند.
نخستین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: من معتقدم ستیز، دعوا و جنگ همیشه به ضرر دو طرف خواهد بود و هیچ جنگی برنده ندارد، از جنگ ایران و عراق بگیرید تا جنگ من و شما.نفس جنگ با آزار، آسیب و بدبختی همراه است؛ بنابراین من معتقدم برای همه چیز راه حل صلح آمیز وجود دارد.
رئیس پنج دوره انجمن نفرولوژی کشور تصریح کرد: من نمی گویم اگر کسی سیلی به من زد ،سمت دیگر صورتم را هم برایش جلو بیاورم؛ بلکه با قدرت دستش را می گیرم ولی دشنام نمی دهم.من معتقدم دشنام ،به شخصیت فرد دشنام دهنده آسیب میزند. من از دشنام، برخورد و ستیز پرهیز دارم ؛بلکه آنچه که من به دنبال آن هستم منطق و قضاوت درست است.حرفه ی پزشکی برای خدمت به مردم آمده، پزشکان هم جزئی از این مردم هستند و جدا از مردم نمی باشند .
فوق تخصص بیماری های کلیه گفت: نکته در خور توجه این است که ابن سینا علاوه بر پزشک بودن، خود یکی از بزرگترین هنرمند دوران خویش بوده است، و در درک مفاهیم موسیقی و ادراک زیبایی های طبیعت، چیره دست و استاد بود. به عبارتی دیگر می توان گفت که او هم پزشک بود و هم هنرمند، و این نشان از قرابت و نزدیکی فکری این دو قشر روشن فکر و زحمتکش به هم دارد.سرمایه هایی که هیچ گاه و در هیچ زمانی از هم روی نگردانده اند و رسالتی جز خدمت به مردم سرزمینشان ندارند.رسالتی مشترک که همیشه تاریخ آنها را در کنار هم و یار و یاور هم قرار داده است.
به قول سعدی که ایشان نیز به حق، بزرگ هنرمند زبان سرزمین ماست که می فرماید:
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ
به نزدیک من صلح بهتر که جنگ
وی افزود: من هم در بین پزشکان و هم در بین هنرمندان دوستان زیادی دارم ،و شاید دوستان من در بین هنرمندان بیش از پزشکان باشد. من وآقای مهرجویی همکلاسی ودوست بودیم والبته هستیم و همینطور با پزشکان گرانقدر دکتر میر پسر و پدر رابطه ی نزدیکی دارم ودر تمام این مدت ودر پی این جنجال ها هر جا در هر محفلی صحبتی در این رابطه شد، دوستان پزشک را به صبوری و آرامش دعوت کردم.
عضو سابق هیات مدیره نظام پزشکی کشور خاطر نشان کرد :گاهی برخی اتفاقات ناخواسته و بدون عمد می افتد. ممکن است پدر من در تصادف با راننده ای فوت کند من تا ابد نمی توانم بگویم که چرا این راننده پدر من را کشت. اگر ایرادی هست باید خرده بگیرند، منتهی این خرده گرفتن در جهتی سازنده باشد وسودی داشته باشد. من معتقدم که نه پزشکان تافته های جدا بافته ای هستند ،و نه هنرمندان. انسان ممکن الخطاست. همه ما می توانیم کار درست یا خطا انجام دهیم؛ بنابراین به جای دشنام و ستیز بهتر است بدون هیاهو قضاوت درست کنیم. بله من هم به عنوان یک پزشک معتقدم با هر فرد خطا کار اعم از پزشک،هنرمند، قاضی و… باید برخورد شود ؛منتهی بدون جنجال و غوغا سالاری و در مسیرهای قانونی.
دکتر برومند تصریح کرد: از دعوا کردن دو قشر ، طبقه و یا گروه تنها ،عده ای لذت می برند ،و لذت بردن از اصطحکاک و برخورد دیگران کار انسانی و سازنده ای نیست.دیگر اقشار جامعه هم تأسف می خورند که من پزشک به جای بالا بردن سطح علمی و مهارتم و هنرمند به جای کار هنری و ارتقاء سطح هنر، در دایره ی ستیز و دشنام افتاده ایم واین فقط سبب شکاف و عدم اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی می شود.
وی گفت:همانطور که در تمام اقشار جامعه انسان های سازنده ،معقول و خردمند و همچنین بلعکس آن وجود دارد، در جامعه پزشکی هم همینطور می باشد. من شخصاً خودم از دکتر زالی رئیس نظام پزشکی شنیدم که با ماجرای کمپین پزشکان وجمع آوری امضا علیه آقای مهرجویی موافق نیستند.
دکتر برومند خاطر نشان کرد: مسئله ی دیگری که در جامعه ما وجود دارد، این است که وقتی مشکلی پیش می آید، نمی پذیریم و می خواهیم از موضع قدرت برخورد کنیم، که این بسیار آسیب زننده می باشد و بهتر است مسئولیت پذیر باشیم ودر صورت بروز مشکل بپذیریم و خود داوطلبانه برای بررسی های بیشتر پیشقدم شویم.
وی بیان کرد: من در خواستم از رسانه ها این است که شایعات را منتشر نکنند و بکوشند خبرهایی را که صحت دارد در جوی آرام منتشر کنند وبه جنجال ها دامن نزنند که به زیان کشور است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





