تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۵:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 149092

برنامه نردبان با حضور سیدسلیم غفوری مدیر شبکه افق، پیروز کلانتری و کارگردان مستند «مایا» و «بیجه» روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، بیست و هشتمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه ۳ بهمن‌ماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
در این قسمت از برنامه، سید سلیم غفوری مدیر شبکه افق مهمان برنامه است. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا، از وضعیت سینمای مستند ایران سخن گفته و نگاهی موشکافانه به مستند‌های شهری به ویژه در چهاردهمین دوره‌ سینماحقیقت دارد. غفوری داور چهاردهمین جشنواره امسال سینماحقیقت بود. وی هم‌چنین درباره پرداخت سینمای مستند به اقوام، به ویژه سیستان و بلوچستان نکاتی را مطرح کرد.
مهمان دیگر نردبان این هفته، پیروز کلانتری، مستندساز باسابقه کشور است. او ضمن صحبت درباره مستندهای شهری درباره دو فیلم مستند خود به نام «سالینجرخوانی در پارک شهر» و «تهران چند درجه‌ی ریشتر» صحبت کرد.
جمشید مجددی در بخش دیگر برنامه درباره تجربه حضور خود در جشنواره‌های زوریخ و داک‌پوینت هلسینکی صحبت کرد. مستند «مایا» ساخته‌ این کارگردان باسابقه کشور، چندی پیش نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستند جشنواره زوریخ بود و این روزها در جشنواره داک‌پوینت هلسینکی با آثاری از سراسر جهان به رقابت می‌پردازد.
در این قسمت از برنامه با میکائیل دیانی، کارگردان مستند «بیجه» نیز گفت‌وگو شده است. این فیلم مستند به آسیب‌های اجتماعی کودکان حاشیه‌نشین پرداخته و پرونده «بیجه»، قاتل سریالی کودکان پاکدشت را پس از ۱۵ سال بازخوانی می‌کند. امید بلاغتی، کارشناس نردبان نقد و بررسی جامعی از مستند بیجه ارائه کرد.
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها